Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024

Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už od letošního července, na druhé, nedávno dokončené, začal provoz po zátěžových zkouškách koncem října.

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

Odolnost této klíčové železniční spojky prověřily dvě impozantní lokomotivy – historický dieselový Sergej z ČD Muzea Lužné, vážící přes 110 tun, a majestátní parní lokomotiva Šlechtična z plzeňského depa, která dosahuje hmotnosti téměř 170 tun. Provedený test podle Správy železnic prokázal, že most po rekonstrukci zvládne i provoz nejtěžších vlaků. Nedávné zkoušky prověřily zatížení mostu také ve dvojkolejné podobě. Přidaná kolej zvýší kapacitu pražského železničního uzlu. Trať nebudou využívat pouze nákladní dopravci, ale umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železniční dopravy. Při odklonu vlaků kvůli chystané rekonstrukci Výtoňského mostu bude most sloužit zejména dálkovým vlakům na trase z Plzně na pražské hlavní nádraží. Nová druhá kolej vznikne na zhruba osmikilometrovém úseku od Branického mostu do stanice Krč, stavbaři vybudují i novou odbočku na Spořilov. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD otevřely v depu dílnu pro žáky nového oboruČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku

9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský BanánPoslední turnusový den pro pražské Banány

8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »

SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých BudějovicSŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic

4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika