Železničář / Zpravodajství / Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB
Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB
7.10.2021 – autor: JOSEF HOLEK
Výměna zkušeností s implementací systému údržby ECM podle IV. železničního balíčku, instalací ETCS a se schvalováním modernizovaných vozidel byla hlavním tématem setkání vedení Českých drah se svými protějšky z rakouských ÖBB, maďarských MÁV-START, polských PKP-IC a slovenských ZSSK. Jednání se uskutečnilo ve vládním salonku pražského hlavního nádraží.

Hodně se hovořilo o údržbě ECM. V tomto směru jsou nejdále Rakušané. Certifikací ECM disponují také ZSSK. V případě ETCS ČD informovaly o zavedení výhradního provozu od 1. ledna 2025 na většině koridorových tratí. Velkou část diskuze na téma ETCS tvořila debata o dodacích lhůtách technologie, ceně i míře podpory instalace ze strany států a EU. Projednávalo se též schvalování nových nebo modernizovaných vozidel podle předpisů EU. Dopravci řešili, jak nastavit proces tak, aby se realizace zakázek a schvalování odehrávaly bez zpoždění. ČD informovaly i o procesu předběžných tržních konzultací na vozidla s alternativním pohonem.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »