Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie
3.3.2021 - Koronavirus v uplynulém roce výrazně omezil možnosti cestování, což se týkalo i nejzranitelnější skupiny obyvatel, osob se zdravotním handicapem. České dráhy navzdory tomu loni zajistily 4 584 objednaných přeprav těchto jedinců, především cestujících pohybujících se na vozíku. Další stovky jely mimo objednávkový systém bez nutnosti asistence ze strany dopravce. Od zavedení elektronického objednávkového systému pro cesty lidí se zdravotním postižením na konci března 2014 do konce roku 2020 ČD přepravily již 41 291 osob s handicapem.
ČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém kraji
2.3.2021 - České dráhy zajistí regionální dopravu v Olomouckém kraji i po roce 2022. Zástupci ČD a Olomouckého kraje podepsali začátkem ledna příslušnou desetiletou smlouvu. Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a nová infrastruktura. Ten zahrnuje celkem sedm tratí v elektrické trakci, a to včetně trati Olomouc – Uničov – Šumperk, která nyní prochází elektrizací.
Největší výluka roku ovlivní dálkovou i regionální dopravu
1.3.2021 - Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet mířící z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží, ale jen v Holešovicích. Doba jízdy se pak u všech dotčených vlaků linky Ex3 výlukami prodlouží o 21 minut, respektive v opačném směru o 24 minut. Dotčená bude většina vlaků v dálkové i regionální dopravě.
Rok 2021 je Evropským rokem železnice
24.2.2021 - Evropská unie se rozhodla vyhlásit rok 2021 Evropským rokem železnice. Chce tak podpořit využívání vlaků jako bezpečného a udržitelného způsobu cestování. Jedná se o jeden z kroků na podporu ekologicky šetrných druhů dopravy a dosažení klimatické neutrality do roku 2050.
Spot Punkva s Trojanem zabodoval
19.2.2021 - České dráhy se umístily se svou televizní reklamou Vlakem na výlet s rodinou, pracovně označovanou také jako Punkva, na šestém místě žebříčku YouTube Ads Leaderboard. Přeskočily tak giganty v marketingu a reklamě, jako jsou společnosti Mc Donald‘s, Lidl nebo Vodafone. Nejpopulárnější světový videoweb YouTube amerického internetového gigantu Google v Česku už pošesté zveřejnil YouTube Ads Leaderboard.