Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Lužná přivítala parní skvosty s císařským rodokmenem
25.7.2013 - Muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka má za sebou jeden ze zlatých hřebů letošní sezony. Jeho areál, ale i okolní tratě ožily o víkendu 22. a 23. června dávnou historií, když se sem sjely parní stroje, jejichž rodokmen sahá až do rakousko-uherského mocnářství. Třináct lokomotiv ze čtyř států přilákalo davy nadšených obdivovatelů. Fanoušci měli také jednu z posledních možností spatřit známého Čtyřkoláka 434.1100 těsně před koncem platnosti kotlové prohlídky.
Ústecké pokladny vyprávějí příběh povodní
25.7.2013 - Následky velké jarní povodně budou na mnoha místech viditelné ještě řadu měsíců. Jedním z nich je i hlavní nádraží v Ústí nad Labem, kde voda napáchala škody za více než jeden a půl milionu korun. Pod vodou se ocitl nejen podchod pod nádražím, ale také odbavovací hala včetně ČD Centra a všech osobních pokladen, zavazadlová pokladna i komerční prostory s několika obchody. Železniční provoz přes ústecké hlavní nádraží se během povodně sice nezastavil (na rozdíl od silniční dopravy), výstup a nástup na nástupiště však nebyl možný ještě několik dní po ústupu Labe.
Orchestrion číslo 002 se vrátil v retronátěru do služby
11.7.2013 - V rámci vyvazovací opravy byl vůz 810.002 upraven tak, aby připomínal stav krátce po vyrobení. Motoráček se tak v plném lesku zařadí do parku nostalgických vozidel Českých drah. Zdařilou přeměnu do retro podoby zajistili pracovníci DPOV v provozním středisku ve Veselí nad Moravou.
Běhy v Olomouci oslovily všechny generace
11.7.2013 - Celé rodiny s dětmi, včetně těch v kočárku, babičky i dědečkové – ti všichni si přišli zaběhat na nesoutěžní akci s názvem České dráhy Rodinný běh, která se letos konala již poosmé. Hostitelem byla hanácká metropole Olomouc, která pořádala v rámci tohoto běhu i takzvaný půlmaraton pro všechny běžce starší 18 let. Ulicemi tohoto starobylého města běželi i zaměstnanci ČD včetně manažerů.
Žižkovské nákladové nádraží láká kulturní projekty
3.7.2013 - Nákladové nádraží Žižkov je bezpochyby pojem známý i mimo Prahu. Jedno z bývalých největších nákla¬dových nádraží v Evropě již několik let neslouží zcela svému původnímu účelu. Do důmyslně vystavěného překladového areálu se již nedováží velké objemy zboží, aby se zde překládaly na nákladní automobily. Sklady jsou zde využívány i nadále, avšak bez přímé vazby na železniční dopravu. Menší část nádraží dnes stále funguje jako kontejnerový terminál, ale ten je na skladových a provozních budovách zcela nezávislý. Koleje slouží pouze pro odstavování prázdných kontejnerových vozů čekajících na nakládku.