Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Park vozidel VUZ posílila znovuzrozená legenda
20.2.2015 - Vidět v pohybu vlastní silou nejrychlejší československou motorovou lokomotivu byl dlouholetý sen mnoha železničních fandů. Přes dvacet let však nezbývalo nic jiného, než se touto ideou opíjet. Až do 18. února 2015, kdy se sen změnil ve skutečnost. Rekordmanu Kyklopovi se díky úsilí vlastníka – Výzkumného Ústavu Železničního – opět rozeběhlo naftové srdce. Nestane se však jen nostalgickou ikonou. Jeho vzkříšení znamená novou aktivní éru jeho života pod výzkumnickou taktovkou.
V interiérech „Hyder“ zkoušejí speciální přídavné osvětlení
20.2.2015 - Na počátku bylo několik stížností členů vlakových čet na to, že v některých typech osobních vozů je při zhasnutí většiny světel nad čtyřsedadly ve večerních a nočních hodinách tma a nelze tak zodpovědně provádět revizi jízdenek. Na konci je instalace středového osvětlení do zkušebního vzorku vagonů s tím, že po schválení se dodatečné úpravy provedou na všech vozech řad 054, 854 a 80-29 2xx (954).
Pohled pod pokličku s webem BlueTrains
18.2.2015 - Zajímavý počin uskutečnilo sesterské periodikum – magazín ČD pro vás. Pro železniční příznivce připravila redakce magazínu novou fanouškovskou stránku obsahující elektronický katalog vozidel Českých drah.
České dráhy uzavřely rámcovou smlouvu na dodávku RegioPanterů
17.2.2015 - Ostravská Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Transportation dodá v příštích letech Českým drahám až 11 elektrických dvouvozových jednotek z rodiny RegioPanter řady 650. Národní dopravce s firmou podepsal rámcový kontrakt na dodávku těchto souprav. Hodnota smlouvy činí 1,2 miliardy korun a její platnost je 48 měsíců.
Patrové vozy Bmto projdou kompletní obnovou, nahradí zbylé pantografy
12.2.2015 - České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na modernizaci 12 patrových vozů řady Bmto. Patrové vagony prodělají výraznou „omlazovací kůru“, po které budou nasazeny především v rámci Pražské integrované dopravy. Po jejich uvedení do provozu se předpokládá ukončení pravidelného provozu starších elektrických jednotek řad 451 a 452, takzvaných pantografů nebo také „Žabotlam“.