Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Trať mezi Labem a Vysočinou bude v zajetí stavbařů
25.3.2015 - Modernizace a s tím spojená omezení se letos nevyhnou ani trati 238 z Pardubic do Ždírce nad Doubravou. Pravděpodobně v květnu zde SŽDC začne s revitalizací, což bude mimo jiné znamenat částečné úsekové přerušení provozu vlaků na zhruba osm měsíců. Cestující se však díky tomu dočkají většího komfortu a bezpečnosti, a to i na železničních přejezdech. Mírně se také zkrátí jízdní doby v opraveném úseku.
Předseda parlamentu Hamáček vyrazil do Bratislavy Hungarií
23.3.2015 - Pro cestu na setkání předsedů parlamentů Visegrádské čtyřky v Bratislavě zvolili čeští zákonodárci železniční dopravu. Na palubě pravidelného spoje EC 171 Hungaria, posíleného z Prahy o salonní vůz, cestoval 19. března předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Jan Hamáček i 1. místopředseda Senátu PČR Přemysl Sobotka.
Pendolinem se do Tater svezly missky
17.3.2015 - Lidé jsou z vlaků zvyklí na ledacos, ale co se nedávno odehrálo v Pendolinu směřujícím do Tater, překvapilo mnohé. Páteční ranní spoj SC 241 kromě běžných cestujících totiž vezl i drahocenný náklad!
V pražských Bubnech vztyčili pomyslný Jákobův žebřík
13.3.2015 - Jako pomyslný základní kámen budoucího Památníku ticha slouží rozměrná plastika nazvaná Brána nenávratna, která byla v pondělí 9. března slavnostně odhalena na pražském nádraží Bubny. Dílo známého sochaře Aleše Veselého má podobu koleje směřující k nebi. Pomník na místě židovských transportů by se měl stát nejen místem připomínání tragické historie, ale také centrem diskuzí o holocaustu a jeho odkazu současným i budoucím generacím.
Pavouci úspěšně zdolávají evropské rozvodí na Poličsku
12.3.2015 - Třiapadesátikilometrová regionální trať Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče se nevyznačuje nijak výjimečnými terénními poměry. Málokdo by ji také označil za horskou dráhu a přece v zimě, zvláště při větru a čerstvém sněhu, se tu udržení provozu často zdá jako velice obtížný úkol. Není divu, dráha dosahuje nadmořské výšky až 680 metrů a v českém měřítku je rekordmanka, protože celkem čtyřikrát překonává evropské rozvodí. Se všemi nástrahami si však bez problémů poradily moderní RegioSpidery řady 841, které sem České dráhy nasadily s prosincovým novým jízdním řádem.