Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Přímé spoje z Liberce do Polska vyjely. Zájem byl obrovský
16.12.2015 - V neděli 13. prosince ráno zkrápěl Liberec poměrně hustý déšť a teplota jen o pár stupňů pokořila nulu do plusových hodnot. To však neodradilo na tři desítky železničních nadšenců a zarytých turistů. Jejich cílovou destinací se stala polská Szklarska Poręba Górna, kam vyrazil přímý spoj po takřka sedmdesáti letech.
Půjčovny kol ČD letos využil rekordní počet zákazníků
9.12.2015 - Doplňková služba Českých drah ČD Bike funguje už od roku 2003 a těší se stále větší oblibě zákazníků. Letos navíc počet vypůjčených kol výrazně vzrostl. Zatímco v uplynulých třech letech si kola půjčilo za sezonu přibližně 3 500 až 4 000 cyklistů, letos jich bylo už 5 352. Největší zájem zaznamenaly pobočky v Jihočeském kraji, kde si lidé půjčili 1 673 kol a v Jihomoravském kraji s 829 bicykly.
Město s nejkrásnějším nádražím proslavil generál Laudon
9.12.2015 - Letošním vítězem ankety Nejkrásnější nádraží se stala stanice Nový Jičín město. Místní jsou na titul patřičně hrdí, a tak tu cestující vítají diplomy upozorňující na triumf tohoto železničního stánku. Vypravili jsme se přímo na místo, abychom zjistili, jak se nádraží na vrchol dostalo a co je na nejkrásnějším nádraží nejkrásnější.
Mikuláše a jeho družinu odvezla s dětmi Šlechtična
7.12.2015 - V sobotu 28. listopadu urazil historicky první mikulášský parní vlak na Vysočině rekordně dlouhou trasu. Brněnská Šlechtična 475.101 se soupravou nostalgických osobních vozů vyrazila na svoji trasu v brzkých ranních hodinách, aby mohla svézt mezi Náměští nad Oslavou, Třebíčí, Jihlavou a Havlíčkovým Brodem stovky malých i velkých zájemců a také několik Mikulášů a jejich družinu.
Týniště nad Orlicí dostalo zpět krásný historický vzhled
2.12.2015 - Donedávna omšelá popelka, dnes jeden z nejhezčích objektů svého druhu v Královéhradeckém kraji. Výpravní budova v Týništi nad Orlicí se vrátila ke svým kořenům sahajícím do 19. století. V uplynulých dvou letech dělníci postupně odstranili neautentické přístavby. Náklady dosáhly přibližně 28 milionů korun, z toho 18 milionů hradily České dráhy a 10 milionů SŽDC.