Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
České dráhy vypsaly trojici soutěží na dodávku moderních vlaků
18.4.2016 - České dráhy se chystají na postupné otevírání trhu dálkové železniční dopravy v ČR a připravují si proto podmínky pro nezbytnou obnovu vozidlového parku. Učinily všechny potřebné kroky k vyhlášení zakázek na dodávku rychlíkových vozů pro mezistátní vlaky, motorových jednotek pro domácí rychlíkové spoje a elektrických jednotek pro vnitrostátní rychlíky. S vítězi dopravce nejprve uzavře rámcové smlouvy a teprve bude objednávat jednotlivá vozidla.
Cestování opět komplikují opravy tratí
15.4.2016 - Sotva se lidé vzpamatovali z loňské nebývalé porce výluk na železnici, dopravu zasáhla další omezení. Pomineme-li požár v Bohumíně a následná omezení, hned na začátku dubna se začal opravovat úsek z Opavy do Krnova. Kompletní rekonstrukce potrvá až do prosince a vlaky budou nahrazeny autobusy. Od 18. dubna čeká také cestující na trati z Hradce Králové do Jaroměře jedna z největších výluk letošního jara a léta.
Lidem v Uherském Brodě slouží nový terminál
14.4.2016 - Jízda parní lokomotivy Kafemlejnek 314.303 se třemi historickými vozy do stanice Uherský Brod první dubnový den předznamenala otevření zbrusu nového přestupního dopravního terminálu. Současně cestujícím začala sloužit i kompletně zrekonstruovaná výpravní budova Českých drah, jejíž obnovu zaplatil národní dopravce z vlastních prostředků.
Cestujících na železnici je nejvíce za 20 let
14.4.2016 - Železnice zažívá renesanci. Počet přepravených cestujících v tuzemsku pokračuje v růstu již šestým rokem v řadě a přepravní výkon v osobní dopravě za loňský rok vzrostl o 6,5 % na 8,3 miliardy osobokilometrů, což je nejvíce za posledních 20 let.
Před půl stoletím dorazily první Sergeje
7.4.2016 - Před 50 lety převzaly bývalé Československé státní dráhy první ruské dieselové lokomotivy, kterým se začalo říkat Sergej. První stroj ČSD převzaly 18. března 1966 ve Zvolenu. V dalších letech Sověti do bývalého Československa dodali celkem 601 těchto mohutných mašin, z toho 599 jich používaly právě ČSD.