Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Ceny jízdného na ČD pro rok 2025 od půlky prosince vzrostou o 4,9 %
8.10.2024 - Ceny jízdného ve vlacích Českých drah se od 15. prosince zvýší průměrně o 4,9 %. Stane se tak na základě principu průběžné valorizace, který odráží inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok. Cena jízdenky dospělého na kratší vzdálenost bez slevy vzroste ve většině případů o jednu až pět korun, což je hodnota pro nejčastější cesty v základním tarifu.
Mobilní signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
7.10.2024 - Cestující se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech až 132 milionů korun bez DPH. Zadávací dokumentace veřejné zakázky předpokládá dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu – repeaterů – do všech jednotek Pendolino a InterPanter a 6 jednotek railjet.
Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku.
Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů
28.9.2024 - Středisko údržby Bohumín začalo už na podzim minulého roku provádět pravidelné obnovy osobních vozů. Do té doby byla činnost servisu v tomto středisku zaměřena především na základní nižší stupně údržby a korektivní opravy. Počáteční starosti s rozběhem a koordinací prací, zajištění materiálové vybavenosti a subdodavatelské pomoci už ale postupně mizí a realizace přechází do rutiny.
První tři kilometry nové tratě z Prahy do Kladna jsou v provozu
27.9.2024 - Přestože byla rekonstrukce Negrelliho viaduktu zmiňována jako počátek výstavby moderní trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště, první faktická novostavba trati, jež nahrazuje původní zastaralou jednokolejnou a neelektrifikovanou trať, byla zprovozněna letos 1. srpna. Tři kilometry dvoukolejné trati mezi Kladnem a Kladnem-Ostrovcem místním cestujícím dávají tušit drážní revoluci, která je v budoucnu čeká.
