Železničář / Zpravodajství / Nová servisní hala v Brně
Nová servisní hala v Brně
13.5.2020 – autor: MARTIN HARÁK
I přes omezení spojené s virovou pandemií pokračuje stavba nové servisní haly v brněnských Maloměřicích. Když v roce 2015 byly do Maloměřic převzaty nové jednotky InterPanter o celkové délce téměř 135 metrů s odlišnou koncepcí od starých jednotek řady 560, bylo zřejmé, že stávající haly v Maloměřicích s napojenou kolejovou infrastrukturou budou pro tento typ vlaků nedostačující.

Zpracovaná studie jednoznačně podpořila výstavbu nové haly a v loňském létě se rozeběhla stavební činnost. Ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer potvrdil, že dosavadní průběh stavby je plynulý. Obavy z překvapení, které mohly nastat při zemních pracích, se naštěstí nenaplnily. Za krátkou dobu tak betonový skelet s panely a střešní konstrukcí ukryje základy pro 156 metrů dlouhou dvoukolejnou pojezdovou plochu se sloupkovými kanály a připravenou základovou jámu pro osazení hříže. Součástí stavby je i nová napájecí stanice, která umožní zkoušení jednotek i na stejnosměrný napájecí systém a nové zařízení na doplňování písku do vlaků.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »