Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

29.11.2023 – autor: PETR SLONEK

Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nedávno dokončila výstavbu tří středisek technicko-hygienické údržby (THÚ). Celkové náklady na vybudování pracovišť v Nových Zámcích, Zvolenu a Humenném přesáhly podle společnosti částku 116 milionů eur, tedy v přepočtu asi 2,8 miliardy Kč. Podstatná část z této sumy, konkrétně 85 %, byla financována z Evropského fondu regionálního rozvoje. Zbytek nákladů se uhradil ze státního rozpočtu a rozpočtu dopravce.

ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

Všechna tři střediska THÚ jsou již dokončena a předána. Využívat se začnou počátkem roku 2024 a sloužit budou k čištění exteriérů i interiérů vlaků a jejich údržbě. Služby středisek bude moci využívat všech 50 železničních dopravců na Slovensku. „Jsme velice rádi, že naši pracovníci údržby konečně získají podmínky pro práci v tom nejvyšším standardu, protože střediska technicko-hygienické údržby jsou vlajkovými loděmi nejen v oblasti snadné technické údržby, ale také v případě čištění interiérů a exteriérů vlaků. Tato moderní pracoviště výrazně zvýší úroveň a komfort práce zaměstnanců, kteří tyto činnosti již léta vykonávají v improvizovaných podmínkách, často pod širým nebem,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ZSSK Roman Koreň.
Projekt v Nových Zámcích byl jedním z prvních na Slovensku. Dosud se služby THÚ uskutečňovaly na více pracovištích 
uzlových stanic a ve velké míře je omezovaly a ovlivňovaly povětrnostní podmínky, protože se prováděly na otevřených prostranstvích. Nyní se bude údržba a čištění vlaků odehrávat na jednom místě. A to díky vybudování nové haly pro opravy souprav, objektu myčky, kolejí pro čištění toalet ve vozech s uzavřeným systémem WC, nových rozvodů inženýrských sítí, stejně tak i díky vzniku nezbytných nových technologií pro činnost střediska. Výhodou je čištění exteriéru i interiéru vozidel a snadná technická údržba při technických prohlídkách a zabezpečení vlaků před jízdou a také při nepříznivých povětrnostních podmínkách. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika