Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

29.11.2023 – autor: PETR SLONEK

Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nedávno dokončila výstavbu tří středisek technicko-hygienické údržby (THÚ). Celkové náklady na vybudování pracovišť v Nových Zámcích, Zvolenu a Humenném přesáhly podle společnosti částku 116 milionů eur, tedy v přepočtu asi 2,8 miliardy Kč. Podstatná část z této sumy, konkrétně 85 %, byla financována z Evropského fondu regionálního rozvoje. Zbytek nákladů se uhradil ze státního rozpočtu a rozpočtu dopravce.

ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

Všechna tři střediska THÚ jsou již dokončena a předána. Využívat se začnou počátkem roku 2024 a sloužit budou k čištění exteriérů i interiérů vlaků a jejich údržbě. Služby středisek bude moci využívat všech 50 železničních dopravců na Slovensku. „Jsme velice rádi, že naši pracovníci údržby konečně získají podmínky pro práci v tom nejvyšším standardu, protože střediska technicko-hygienické údržby jsou vlajkovými loděmi nejen v oblasti snadné technické údržby, ale také v případě čištění interiérů a exteriérů vlaků. Tato moderní pracoviště výrazně zvýší úroveň a komfort práce zaměstnanců, kteří tyto činnosti již léta vykonávají v improvizovaných podmínkách, často pod širým nebem,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ZSSK Roman Koreň.
Projekt v Nových Zámcích byl jedním z prvních na Slovensku. Dosud se služby THÚ uskutečňovaly na více pracovištích 
uzlových stanic a ve velké míře je omezovaly a ovlivňovaly povětrnostní podmínky, protože se prováděly na otevřených prostranstvích. Nyní se bude údržba a čištění vlaků odehrávat na jednom místě. A to díky vybudování nové haly pro opravy souprav, objektu myčky, kolejí pro čištění toalet ve vozech s uzavřeným systémem WC, nových rozvodů inženýrských sítí, stejně tak i díky vzniku nezbytných nových technologií pro činnost střediska. Výhodou je čištění exteriéru i interiéru vozidel a snadná technická údržba při technických prohlídkách a zabezpečení vlaků před jízdou a také při nepříznivých povětrnostních podmínkách. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Cargounit si pořídí nové Vectrony a SmartronyCargounit si pořídí nové Vectrony a Smartrony

25.4.2024 - Výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility uzavřel významnou smlouvu s přední polskou nezávislou leasingovou společností Cargounit zaměřenou na posílení železniční dopravy v regionu. Jedná se o pořízení až 100 lokomotiv Vectron… »

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika