Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

31.12.2021 – autor: PETR SLONEK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) převzala na začátku listopadu poslední dva z celkem jedenapadesáti kusů modernizovaných dálkových osobních vozů 2. třídy. Interiér splňující standardy 21. století je inspirován historií a kulturním dědictvím Slovenska – potahy sedadel jsou provedeny v lidovém motivu čičmanského vzoru.

ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

Slovenský národní dopravce tak dokončil jeden z nejvýznamnějších projektů obnovy vozového parku ve své historii. Modernizace přišla na 37,8 milionu eur, tedy v přepočtu na téměř 970 milionů korun. Vagony nesoucí nyní označení Bmz jsou nasazovány na spoje ze Žiliny do Prahy a z Bratislavy do Košic. Nový interiér navrhla česká firma Aufeer Desing, jež dlouhodobě spolupracuje například s Českými drahami či společnostmi Stadler a Bombardier.

Moderní prvky v interiéru
Hlavní charakteristikou je lidový motiv čičmanského vzoru, který představují potahy sedadel. Vozy mají navíc v interiéru dřevěný dekor. „Nový interiér vagonů v sobě spojuje moderní i tradiční prvky, funkční prostředí i příjemnou atmosféru a cestující mají zase o důvod víc dát přednost ekologické dopravě,“ řekl předseda představenstva ZSSK Roman Koreň. „Hlavním cílem rekonstrukce těchto vozů je především zvýšení kvality cestování, ale nezanedbatelným přínosem je i posílení pozitivního vnímání značky národního dopravce,“ zdůraznil Koreň.
ZSSK modernizaci původní řady Bmeer financovala kompletně z vlastních zdrojů a uskutečnila ji firma ŽOS Trnava. První modernizovaný vůz se dostal do provozu v květnu 2018, poslední po jízdních zkouškách letos v listopadu. Vagony po přestavbě mohou jezdit rychlostí až 160 km/h.
Inovací prošly i další části interiéru – osazeny jsou protiskluzové podlahy, skleněné výplně dveří, zavazadlové police či stolky. Pod sedadla byly doplněny další zásuvky (230 V) s USB portem a vyměněno bylo i osvětlení (dosazení nového LED vnitřního a koncového osvětlení) a instalovány jsou nové vakuové toalety. Výhodami inovovaných vozů je i klimatizace s regulací výkonu a systémem sledování CO2 v prostoru pro cestující v závislosti na obsazení vozu, wi-fi připojení pro bezdrátový internet, systém detekce požáru či elektronický rezervační systém.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika