Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

31.12.2021 – autor: PETR SLONEK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) převzala na začátku listopadu poslední dva z celkem jedenapadesáti kusů modernizovaných dálkových osobních vozů 2. třídy. Interiér splňující standardy 21. století je inspirován historií a kulturním dědictvím Slovenska – potahy sedadel jsou provedeny v lidovém motivu čičmanského vzoru.

ZSSK kompletně zmodernizovala dálkové vozy

Slovenský národní dopravce tak dokončil jeden z nejvýznamnějších projektů obnovy vozového parku ve své historii. Modernizace přišla na 37,8 milionu eur, tedy v přepočtu na téměř 970 milionů korun. Vagony nesoucí nyní označení Bmz jsou nasazovány na spoje ze Žiliny do Prahy a z Bratislavy do Košic. Nový interiér navrhla česká firma Aufeer Desing, jež dlouhodobě spolupracuje například s Českými drahami či společnostmi Stadler a Bombardier.

Moderní prvky v interiéru
Hlavní charakteristikou je lidový motiv čičmanského vzoru, který představují potahy sedadel. Vozy mají navíc v interiéru dřevěný dekor. „Nový interiér vagonů v sobě spojuje moderní i tradiční prvky, funkční prostředí i příjemnou atmosféru a cestující mají zase o důvod víc dát přednost ekologické dopravě,“ řekl předseda představenstva ZSSK Roman Koreň. „Hlavním cílem rekonstrukce těchto vozů je především zvýšení kvality cestování, ale nezanedbatelným přínosem je i posílení pozitivního vnímání značky národního dopravce,“ zdůraznil Koreň.
ZSSK modernizaci původní řady Bmeer financovala kompletně z vlastních zdrojů a uskutečnila ji firma ŽOS Trnava. První modernizovaný vůz se dostal do provozu v květnu 2018, poslední po jízdních zkouškách letos v listopadu. Vagony po přestavbě mohou jezdit rychlostí až 160 km/h.
Inovací prošly i další části interiéru – osazeny jsou protiskluzové podlahy, skleněné výplně dveří, zavazadlové police či stolky. Pod sedadla byly doplněny další zásuvky (230 V) s USB portem a vyměněno bylo i osvětlení (dosazení nového LED vnitřního a koncového osvětlení) a instalovány jsou nové vakuové toalety. Výhodami inovovaných vozů je i klimatizace s regulací výkonu a systémem sledování CO2 v prostoru pro cestující v závislosti na obsazení vozu, wi-fi připojení pro bezdrátový internet, systém detekce požáru či elektronický rezervační systém.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Francie hodlá do železnic do roku 2040 investovat 100 miliard eurFrancie hodlá do železnic do roku 2040 investovat 100 miliard eur

3.5.2023 - Pro cestující je to skvělá zpráva. Francie se do roku 2040 chystá vynaložit celkem 100 miliard eur, tedy v přepočtu zhruba 2,4 bilionu Kč, na železniční dopravu. Investice souvisí se snahou země snížit svou uhlíkovou stopu. Plán… »

Dopravce PKP Intercity koupí dvacet lokomotiv GriffinDopravce PKP Intercity koupí dvacet lokomotiv Griffin

1.5.2023 - Společnost PKP Intercity podepsala smlouvu s firmou NEWAG Nowy Sącz na nákup 20 elektrických lokomotiv. Polský národní železniční dopravce na základě smlouvy zakoupí stroje Griffin. Kontrakt v hodnotě přes 500 milionů polských… »

Japonci představili nový šinkansen E8 s maximální rychlostí 300 km/h Japonci představili nový šinkansen E8 s maximální rychlostí 300 km/h

30.4.2023 - Japonský dopravce JR East představil společně s výrobcem Hitachi Rail ve středisku kolejových vozidel v Rifu v prefektuře Miyagi novou generaci rychlovlaků šinkansen. Jedná se o první sedmivozovou jednotku, která dostala označení E8.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika