Železničář / Zahraničí / Zelené Německo: DB Regio nakupuje hybridy
Zelené Německo: DB Regio nakupuje hybridy
3.2.2022 – autor: JOSEF HOLEK Foto: STADLER
Německá železniční regionální doprava zelená. Důkazem je i chystané pořízení více než čtyřiceti hybridních jednotek dopravcem DB Regio. Nové vlaky kombinující provoz na baterie a elektřinu dodá do roku 2025 Stadler. Nepůjde o nic jiného než o osvědčené modely Flirt.
Hybridní vlaky pomalu dobývají Německo. Dopravce DB Regio uzavřel smlouvu s výrobcem Stadler na dodávku celkem 44 jednotek Flirt kombinující provoz na baterie a elektřinu (BEMU). Jezdit budou od roku 2025 především na jihozápadě země. „S novými bateriově-elektrickými jednotkami Stadler a DB Regio přinášejí do spolkových zemí Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko technologii budoucnosti. Obě společnosti nereprezentují pouze téma zelené mobility na konferenci OSN o změně klimatu v roce 2021, ale spolupracují také na hmatatelném utváření ekologické železniční dopravy v Německu,“ uvedl mluvčí Stadleru Fabian Vettori.
DB Regio tak v regionech postupně nahradí motorovou trakci, která by jen ve Falci měla podle plánů skončit v roce 2026. V Německu však nejde o první zakázku tohoto typu. Nedávno si DB objednaly hybridní jednotky od Siemensu pro Braniborsko.
V roce 2040 neutrální
Dvouvozové jednotky jsou vhodné pro provoz na elektrifikovaných tratích i pro zájezd na tratě bez trolejového vedení. Při jízdě pod „dráty“ se však nabíjí. „Provozní rozsah v bateriovém režimu je minimálně 80 kilometrů. Při zkušebních jízdách jsme však čistě na baterie ujeli dokonce 185 kilometrů,“ připomněl mluvčí Vettori.
Pro DB Regio je ekologičnost dopravy velmi důležitá. „Jsme již nejšetrnější společností v oblasti mobility v Německu. Chceme, aby Deutsche Bahn byly v roce 2040 klimaticky neutrální. Alternativní pohony a paliva jsou nezbytnou součástí dosažení tohoto cíle,“ zdůraznil nedávno Maik Dreser, regionální šéf DB Regio. Generální ředitel Stadler Německo Jure Mikolčić doplnil, že použití bezemisních kolejových vozidel na neelektrifikovaných tratích je základní stavební kámen pro dosažení cílů EU v oblasti klimatu. „Jde již o druhý kontrakt na dodávku bateriových vlaků v Německu. Umožní nám nejen potvrdit vedoucí postavení na trhu, ale především prosadit náš příspěvek k dalšímu rozvoji moderní, pohodlné a ekologické mobility. Jsem obzvláště hrdý na to, že tato objednávka překročí magickou hranici 2 000 prodaných vozů Flirt,“ uvedl Mikolčić.
Vlaky jsou dlouhé 55 metrů. Nabídnou tak maximální možnou kapacitu pro co největší vytížení trasy. Pojmou až 325 cestujících, přičemž 172 z nich může sedět. Šestnáct míst je v první třídě, zbytek ve druhé.
Další články této rubriky
Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí
26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »
Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září
22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »
Modernizace zastavila provoz na Riedbahn
12.8.2024 - Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného… »