Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Turci převzali poslední jednotku Velaro

Turci převzali poslední jednotku Velaro

29.7.2021 – autor: PETR SLONEK

Turecké státní dráhy (TCDD) nedávno převzaly poslední objednanou vysokorychlostní jednotku Velaro od společnosti Siemens Mobility. Celkem dopravce v letech 2013 až 2019 obdržel 19 těchto vlaků. Od letošního června je tak celá flotila Velar k dispozici pro komerční dopravu, přičemž v provozu jsou nyní nasazeny všechny jednotky, a to na dvou tratích z Ankary.

Turci převzali poslední jednotku Velaro

Výrobci se nakonec podařilo předat všechny vyrobené vlaky ještě před vypršením stanovené lhůty. „Dodání posledního vozidla turecké flotily Velar s velkým předstihem před původně plánovaným termínem je důležitým milníkem v našem partnerství s tureckou stranou,“ uvedl generální ředitel pro kolejová vozidla společnosti Siemens Mobility Albrecht Neumann. „Těší nás, že můžeme přispět k projektu tureckých vysokorychlostních železnic, který významně rozvíjí infrastrukturu a umožňuje lidem v této velké zemi cestovat vysokou rychlostí, přitom s nízkou stopou CO2,“ doplnil.

Podle tureckého ministra dopravy a infrastruktury Adila Karaismailoğlua posledních 12 vysokorychlostních souprav objednaných u společnosti Siemens Mobility už dorazilo do Ankary. „Jednotky se použijí na vysokorychlostní trati dlouhé 1 213 km a na nových tratích, které se staví a budou uvedeny do provozu,“ upřesnil.

Vlaky spojují Ankaru s Konyou a Eskisehirem. Do budoucna se plánuje další 533 kilometrů dlouhá trasa do Istanbulu. Od podpisu po nasazení jen dva roky První Velaro pro Turecko bylo objednáno v roce 2013 a již od května 2015 vozí cestující mezi Ankarou a Konyou. Společnost TCDD zároveň podepsala druhou smlouvu se Siemens Mobility na dodávku šesti osmivozových vysokorychlostních jednotek. Turecké železnice pak objednaly dalších dvanáct osmivozových jednotek Velaro v letech 2018 a 2019.

Smlouva zahrnuje údržbu, opravy a čištění vlaků po dobu tří let. Díky včasné dodávce byl provoz s cestujícími zahájen v rekordním čase. Mezi podpisem smlouvy a uvedením jednotek do provozu uplynulo v průměru pouze 24 měsíců.

Velaro pro Turecko nabízí optimalizovaný kapacitní profil a vyšší komfort pro cestující. Cestující si mohou vybrat ze tří tříd: Business Class (tři oddíly po čtyřech pohodlných sedadlech), First Class (45 míst) a Economy Class (426 míst). Jídelní vůz je vybaven dalšími osmi místy v bistru u baru a 28 místy v restauraci. Inovativní palubní komunikační a zábavní systémy umožňují přístup k videu na vyžádání, k elektronickým knihám nebo hrám prostřednictvím vlastních mobilních zařízení cestujících. V Business a First Class jsou do sedadel integrovány dotykové displeje.

Vyvíjely se i v Česku

Jednotky Velaro byly vyvinuty pro globální trh a v současné době jsou v provozu ve Španělsku, Francii, Německu, Velké Británii, Belgii, Rusku, Číně, Turecku a Nizozemsku. Na technickém řešení jejich mechanické i elektrické části se významně podílejí vývojová pracoviště engineeringu Siemens Mobility v Praze, v Ostravě a v Plzni. Kontinuální technické inovace a přizpůsobování se specifickým místním podmínkám dávají vysokorychlostním trakčním elektrickým jednotkám Velaro čelné místo v oboru vozidel interoperabilních evropských i mimoevropských železnic, provozovaných rychlostmi do 350 km/h.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

PKP IC pořídí nové patrové soupravyPKP IC pořídí nové patrové soupravy

31.8.2021 - Z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova by měly jezdit nové push-pull soupravy. Ty hodlá nakoupit polský státní dopravce PKP Intercity. Součástí soutěžního dialogu je i pořízení 45 vícesystémových lokomotiv a poskytování… »

V Polsku dali zelenou prvnímu vodíkovému vlakuV Polsku dali zelenou prvnímu vodíkovému vlaku

17.8.2021 - Na testovací trati zkušebního okruhu v Žmigródu nedaleko polské Vratislavi se koncem června objevil Coradia iLint, první osobní vlak s vodíkovými palivovými články na světě. Jeho výrobce, společnost Alstom, jej poté během… »

Francouzi zmodernizují regionální soupravyFrancouzi zmodernizují regionální soupravy

2.6.2021 - Dceřiná společnost francouzských národních železnic SNCF Voyageurs zahájila projekt modernizace regionálních souprav TER – Transport express régional. V letech 2022 až 2031 kompletní obnovou projde 40 procent vozidel celé flotily… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika