Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

27.12.2023 – autor: PETR SLONEK

Výrobce kolejových vozidel Hitachi Rail dodá italskému dopravci Trenitalia 30 nových vysokorychlostních jednotek ETR1000 známých především pod názvem Frecciarossa 1000. Kontrakt má hodnotu 861 milionů eur, v přepočtu zhruba 21,1 miliardy korun. Součástí uzavřené smlouvy je opce na dalších deset vlaků za 287 milionů eur.

Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

Italský dopravce se rozhodl rozšířit svou stávající flotilu vysokorychlostních vozidel. Nové vlaky nasadí nejen na tratích v Itálii, ale také na dalších tratích v Evropě. Vozidla proto musejí získat povolení k provozu na železnicích v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Belgii a Nizozemsku. Díky moderní palubní technologii mohou jezdit po odlišných typech infrastruktury a plynule přepínat mezi různými systémy napájení. Stejně jako předchozí jednotky ETR1000 budou opět mít charakteristický červený nátěr. Měří dvě stě metrů a jejich kapacita činí 460 míst k sezení.
Jednotky se budou vyrábět v závodech Hitachi Rail v Neapoli a městě Pistoia nedaleko Florencie, přičemž s prvními dodávkami se má začít jaře 2026. Každý rok by mělo dorazit osm až deset vlaků. Od roku 2010 firma Hitachi pro Trenitalii dodala celkem 58 těchto jednotek a dalších šest dopravce již objednal. S nejnověji objednanými 30 vlaky vzroste celkový počet vyrobených vlaků už na 94. Počítá se rovněž s případnou opcí na dalších deset kusů. 

Maximem rychlost 350 km/h
Jednotky mohou dosáhnout maximální rychlosti 350 km/h. Svým zrychlením, tichou a klidnou jízdou nastavují vysoké standardy pro vysokorychlostní vlaky. Tyto vlastnosti napomáhají podle výrobce mezinárodnímu úspěchu: vlaky ETR1000 v současné době jezdí ve Španělsku a rovněž ve Francii, kde v roce 2021 začal přes­hraniční provoz mezi Paříží a Milánem.
Při výrobě se v případě skříně vozidla využilo lehkých slitin. Díky tomu jsou v poměru ke své velikosti lehké a jejich výhodou je účinné zrychlení. Konstrukce vozidel je z recyklovatelných materiálů a na konci životnosti vlaků lze téměř všechny díly znovu využít.
„Smlouva potvrzuje náš závazek jako partnera společností Trenitalia a Ferrovie dello Stato Italiane Group nabízet bezpečná, inovativní, pohodlná a ekologická řešení vozidel a zlepšovat spojení po celé Itálii i do ostatních zemí Evropy. Nové vlaky budou mít špičkové vybavení a modernizovaný design, který nepochybně ocení i naši zákazníci,“ řekl provozní ředitel a vedoucí divize vozidel Hitachi Rail Luca D‘Aquila. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika