Železničář / Zahraničí / Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků
Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků
27.12.2023 – autor: PETR SLONEK
Výrobce kolejových vozidel Hitachi Rail dodá italskému dopravci Trenitalia 30 nových vysokorychlostních jednotek ETR1000 známých především pod názvem Frecciarossa 1000. Kontrakt má hodnotu 861 milionů eur, v přepočtu zhruba 21,1 miliardy korun. Součástí uzavřené smlouvy je opce na dalších deset vlaků za 287 milionů eur.
![Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků](/assets/zeleznicar/zahranici/etr1000-_sept-20_-_2_.jpg)
Italský dopravce se rozhodl rozšířit svou stávající flotilu vysokorychlostních vozidel. Nové vlaky nasadí nejen na tratích v Itálii, ale také na dalších tratích v Evropě. Vozidla proto musejí získat povolení k provozu na železnicích v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Belgii a Nizozemsku. Díky moderní palubní technologii mohou jezdit po odlišných typech infrastruktury a plynule přepínat mezi různými systémy napájení. Stejně jako předchozí jednotky ETR1000 budou opět mít charakteristický červený nátěr. Měří dvě stě metrů a jejich kapacita činí 460 míst k sezení.
Jednotky se budou vyrábět v závodech Hitachi Rail v Neapoli a městě Pistoia nedaleko Florencie, přičemž s prvními dodávkami se má začít jaře 2026. Každý rok by mělo dorazit osm až deset vlaků. Od roku 2010 firma Hitachi pro Trenitalii dodala celkem 58 těchto jednotek a dalších šest dopravce již objednal. S nejnověji objednanými 30 vlaky vzroste celkový počet vyrobených vlaků už na 94. Počítá se rovněž s případnou opcí na dalších deset kusů.
Maximem rychlost 350 km/h
Jednotky mohou dosáhnout maximální rychlosti 350 km/h. Svým zrychlením, tichou a klidnou jízdou nastavují vysoké standardy pro vysokorychlostní vlaky. Tyto vlastnosti napomáhají podle výrobce mezinárodnímu úspěchu: vlaky ETR1000 v současné době jezdí ve Španělsku a rovněž ve Francii, kde v roce 2021 začal přeshraniční provoz mezi Paříží a Milánem.
Při výrobě se v případě skříně vozidla využilo lehkých slitin. Díky tomu jsou v poměru ke své velikosti lehké a jejich výhodou je účinné zrychlení. Konstrukce vozidel je z recyklovatelných materiálů a na konci životnosti vlaků lze téměř všechny díly znovu využít.
„Smlouva potvrzuje náš závazek jako partnera společností Trenitalia a Ferrovie dello Stato Italiane Group nabízet bezpečná, inovativní, pohodlná a ekologická řešení vozidel a zlepšovat spojení po celé Itálii i do ostatních zemí Evropy. Nové vlaky budou mít špičkové vybavení a modernizovaný design, který nepochybně ocení i naši zákazníci,“ řekl provozní ředitel a vedoucí divize vozidel Hitachi Rail Luca D‘Aquila.
Další články této rubriky
Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresy
14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »
Bezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kamery
25.6.2024 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) se rozhodla zvýšit bezpečnost svých cestujících. Vlakvedoucí budou postupně vybaveni osobními kamerami, které jim umožní zaznamenávat zvuk a video během jízdy. V rámci pilotního projektu… »
Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů
22.6.2024 - Vozidlový park Rakouských spolkových drah (ÖBB) se rozroste o další jednotky Desiro ML. Dopravce se rozhodl využít opce u smlouvy se společností Siemens a závazně jich jednadvacet objednal. Tím se zvýší jejich počet ve flotile ÖBB… »