Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

6.10.2022 – autor: PETR SLONEK

Švýcarský výrobce Stadler a DB Regio podepsaly smlouvu na dodávku devatenácti čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v Německu. Nová vozidla by v závěru roku 2024 měla být nasazena na moselské lince Koblenz – Trier – Perl. Po elektrifikaci mají obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach.

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Čtyřvozové vlaky pojmou celkem 507 cestujících, přičemž se počítá s 245 místy k sezení. Chybět nebude 1. třída s 20 místy s větším rozestupem sedadel a zkrátka nepřijdou ani cyklisté. Vozidlo přepraví 30 jízdních kol v obou koncových vozech. Flirty mají dvoje dveře, jedny poslouží pro nástup a druhé pro výstup cestujících. Jednotky jsou nízkopodlažní a klimatizované a samozřejmostí je bezdrátové připojení wi-fi. Instalován bude rovněž moderní informační systém s aktuálními údaji o různých spojích. Příjemný cestovní komfort zajišťují světlé prostory a velkoryse řešené víceúčelové prostory, které umožňují naložit i dva invalidní vozíky a dva dětské kočárky.
Zvláštností Flirtů pro síť MoselLux je princip jednosměrnosti pro jízdní kola ve dvou koncových vozech, z nichž každý má dvoje dveře na každé straně. Místa jsou již zvenku snadno rozpoznatelná podle příslušného symbolu. Lidé tak mohou rychle nastoupit do vozidla u označených dveří a druhými vystoupit. Se sedmi dveřmi na každé straně vozidla umožňují vlaky pohodlné a bezpečné nastupování a vystupování a celkově tak zajišťují rychlou výměnu cestujících. 
„Jsme hrdí na to, že krátce po uzavření kontraktu na bateriové jednotky pro síť Falc budeme moci společnosti DB Regio dodat inovativní vozidla i pro síť MoselLux. Vozidla vzniknou v krátké době tak, aby mohly začít jezdit na linkách v prosinci 2024,“ řekl šéf pobočky Stadler Germany Jure Mikolčić.
Poukázal tak na nedávný úspěch Stadlera v regionální dopravě. Tím je zakázka z konce loňského roku na 44 dvouvozových jednotek Flirt Akku na bateriový pohon. Určeny jsou pro tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko. Dalších 14 bateriových jednotek pak výrobce v letech 2025 až 2026 dodá pro Meklenbursko – Přední Pomořansko. 
 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 1

Další články této rubriky

Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

28.2.2024 - Italské vysokorychlostní jednotky Frecciarossa budou od roku 2026 zajišťovat pravidelné přímé denní spojení mezi Římem a Mnichovem. Stane se tak díky dohodě mezi společností Trenitalia a jejich partnerem, německým dopravcem DB. »

V Chotěbuzi vznikla hala pro údržbu ICEV Chotěbuzi vznikla hala pro údržbu ICE

26.2.2024 - V lužické Chotěbuzi začalo fungovat nejmodernější zařízení pro údržbu vysokorychlostních jednotek v Evropě. Německý dopravce Deutsche Bahn počátkem ledna oficiálně uvedl do provozu novou, 450 metrů dlouhou halu, v níž se bude v… »

Poláci si pořídí 63 elektrických lokomotiv Griffin Poláci si pořídí 63 elektrických lokomotiv Griffin

25.2.2024 - Dopravce PKP Intercity podepsal smlouvu se společností Newag na nákup 63 elektrických vícesystémových lokomotiv s opcí na dalších 32. Součástí je také poskytování kompletního servisu po dobu pěti let. Je to poprvé, kdy dopravce i… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika