Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

6.10.2022 – autor: PETR SLONEK

Švýcarský výrobce Stadler a DB Regio podepsaly smlouvu na dodávku devatenácti čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v Německu. Nová vozidla by v závěru roku 2024 měla být nasazena na moselské lince Koblenz – Trier – Perl. Po elektrifikaci mají obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach.

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Čtyřvozové vlaky pojmou celkem 507 cestujících, přičemž se počítá s 245 místy k sezení. Chybět nebude 1. třída s 20 místy s větším rozestupem sedadel a zkrátka nepřijdou ani cyklisté. Vozidlo přepraví 30 jízdních kol v obou koncových vozech. Flirty mají dvoje dveře, jedny poslouží pro nástup a druhé pro výstup cestujících. Jednotky jsou nízkopodlažní a klimatizované a samozřejmostí je bezdrátové připojení wi-fi. Instalován bude rovněž moderní informační systém s aktuálními údaji o různých spojích. Příjemný cestovní komfort zajišťují světlé prostory a velkoryse řešené víceúčelové prostory, které umožňují naložit i dva invalidní vozíky a dva dětské kočárky.
Zvláštností Flirtů pro síť MoselLux je princip jednosměrnosti pro jízdní kola ve dvou koncových vozech, z nichž každý má dvoje dveře na každé straně. Místa jsou již zvenku snadno rozpoznatelná podle příslušného symbolu. Lidé tak mohou rychle nastoupit do vozidla u označených dveří a druhými vystoupit. Se sedmi dveřmi na každé straně vozidla umožňují vlaky pohodlné a bezpečné nastupování a vystupování a celkově tak zajišťují rychlou výměnu cestujících. 
„Jsme hrdí na to, že krátce po uzavření kontraktu na bateriové jednotky pro síť Falc budeme moci společnosti DB Regio dodat inovativní vozidla i pro síť MoselLux. Vozidla vzniknou v krátké době tak, aby mohly začít jezdit na linkách v prosinci 2024,“ řekl šéf pobočky Stadler Germany Jure Mikolčić.
Poukázal tak na nedávný úspěch Stadlera v regionální dopravě. Tím je zakázka z konce loňského roku na 44 dvouvozových jednotek Flirt Akku na bateriový pohon. Určeny jsou pro tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko. Dalších 14 bateriových jednotek pak výrobce v letech 2025 až 2026 dodá pro Meklenbursko – Přední Pomořansko. 
 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 1

Další články této rubriky

DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenciDB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

5.9.2023 - Jak nejlépe bojovat na železnici se zpožděním? Deutsche Bahn (DB) už možná našly recept. Pomoci má zapojení umělé inteligence (AI) do řízení dopravy. Tím by se měla zajistit rychlejší reakce na mimořádnosti a zároveň i méně… »

Egypt zmodernizuje 280 stárnoucích lokomotivEgypt zmodernizuje 280 stárnoucích lokomotiv

4.9.2023 - Egyptské státní dráhy (ENR) se rozhodly obnovit svůj stárnoucí park hnacích vozidel. Podepsaly proto dvě smlouvy na modernizaci a údržbu nejméně 280 dieselelektrických lokomotiv se společností Škoda Group. První se týká… »

Na tatranské tratě se vracejí první zmodernizované jednotkyNa tatranské tratě se vracejí první zmodernizované jednotky

3.9.2023 - Turismu ve Vysokých Tatrách pomůže i 15 zmodernizovaných jednotek řady 425.95. První dvě z nich nasadila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) do provozu v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) v polovině července. Další… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika