Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

6.10.2022 – autor: PETR SLONEK

Švýcarský výrobce Stadler a DB Regio podepsaly smlouvu na dodávku devatenácti čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v Německu. Nová vozidla by v závěru roku 2024 měla být nasazena na moselské lince Koblenz – Trier – Perl. Po elektrifikaci mají obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach.

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Čtyřvozové vlaky pojmou celkem 507 cestujících, přičemž se počítá s 245 místy k sezení. Chybět nebude 1. třída s 20 místy s větším rozestupem sedadel a zkrátka nepřijdou ani cyklisté. Vozidlo přepraví 30 jízdních kol v obou koncových vozech. Flirty mají dvoje dveře, jedny poslouží pro nástup a druhé pro výstup cestujících. Jednotky jsou nízkopodlažní a klimatizované a samozřejmostí je bezdrátové připojení wi-fi. Instalován bude rovněž moderní informační systém s aktuálními údaji o různých spojích. Příjemný cestovní komfort zajišťují světlé prostory a velkoryse řešené víceúčelové prostory, které umožňují naložit i dva invalidní vozíky a dva dětské kočárky.
Zvláštností Flirtů pro síť MoselLux je princip jednosměrnosti pro jízdní kola ve dvou koncových vozech, z nichž každý má dvoje dveře na každé straně. Místa jsou již zvenku snadno rozpoznatelná podle příslušného symbolu. Lidé tak mohou rychle nastoupit do vozidla u označených dveří a druhými vystoupit. Se sedmi dveřmi na každé straně vozidla umožňují vlaky pohodlné a bezpečné nastupování a vystupování a celkově tak zajišťují rychlou výměnu cestujících. 
„Jsme hrdí na to, že krátce po uzavření kontraktu na bateriové jednotky pro síť Falc budeme moci společnosti DB Regio dodat inovativní vozidla i pro síť MoselLux. Vozidla vzniknou v krátké době tak, aby mohly začít jezdit na linkách v prosinci 2024,“ řekl šéf pobočky Stadler Germany Jure Mikolčić.
Poukázal tak na nedávný úspěch Stadlera v regionální dopravě. Tím je zakázka z konce loňského roku na 44 dvouvozových jednotek Flirt Akku na bateriový pohon. Určeny jsou pro tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko. Dalších 14 bateriových jednotek pak výrobce v letech 2025 až 2026 dodá pro Meklenbursko – Přední Pomořansko. 
 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 1

Další články této rubriky

Nové letiště v Polsku se propojí s VRTNové letiště v Polsku se propojí s VRT

4.2.2025 - Pod názvem Centralny Port Komunikacyjny (CPK) se skrývá obří polský infrastrukturní projekt, který zahrnuje výstavbu nového velkého letiště včetně železničního a silničního napojení. Aeroport se bude nacházet v Baranówě,… »

Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

30.1.2025 - Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní… »

ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí GorilyZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily

25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika