Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Španělé testují nejtišší a nejrychlejší rychlovlak

Španělé testují nejtišší a nejrychlejší rychlovlak

4.11.2021 – autor: PETR SLONEK

Do Španělska dorazila nová vysokorychlostní jednotka ETR 1000. Společnost Intermodalidad de Levante (ILSA) zahájila testování vlaku s maximální rychlostí 360 km/h. Příští rok by měla začít nabízet své služby a stát se tak třetím dopravcem v zemi s vysokorychlostními spoji a zároveň prvním soukromníkem v tomto segmentu dopravy.

Španělé testují nejtišší a nejrychlejší rychlovlak

První rychlovlak ETR 1000 opustil továrnu v italském městě Pistoia. V průběhu září se začalo s jeho testy na přeshraniční lince Figueras – Perpignan v Pyrenejích o délce 44,4 km. Cílem prováděných zkoušek je homologace nezbytná pro všechna vozidla provozovaná na španělské železniční síti. „Odjezd prvního vlaku z továrny je pro naši společnost velkým milníkem, protože začíná důležitý proces jejich schvalování a spuštění,“ řekl prezident společnosti ILSA Carlos Bartomeu.
Po dokončení prvních testů vlak zamíří na tratě Barcelona – Madrid, Madrid – Valencia a Madrid ‒ Sevilla.  Celkem si dopravce objednal 23 souprav.
Nákup nových vozidel
ILSA se v rámci vstupu na železniční síť ve Španělsku rozhodla na rozdíl od francouzských drah pořídit zcela nová vozidla. Vedení firmy vybralo nakonec vlaky ETR 1000 pro jejich maximální spolehlivost a vysoký komfort. Veřejnost je velmi dobře zná z Itálie, kde už dlouhá léta úspěšně jezdí pod značkou Frecciarossa.
Do nových vlaků vyvinutých společností Hitachi Rail ve spolupráci s Bombardier Transportation (nyní skupina Alstom) dopravce investoval jednu miliardu eur. Vyrábí se v Itálii a Španělsku, nicméně finální montáž se odehrává v italském městě Pistoia. Pohonné systémy se naopak vyrábí v Bombardieru ve španělském městě Trápaga.
ETR 1000 je nejrychlejší, nejudržitelnější a nejtišší vlak v Evropě. Jedná se o interoperabilní model, jenž má kapacitu až 467 cestujících a může dosáhnout komerční rychlosti až 360 km/h. Jedná se rovněž o první vysokorychlostní vlak na světě, který získal prohlášení o ochraně životního prostředí s kvantifikovatelnými a ověřitelnými informacemi o jeho dopadu na životní prostředí. Na kilometr jízdy připadá pouhých 28 gramů emisí CO2 na cestujícího, 95 % materiálů použitých při jeho výrobě je plně recyklovatelných. Tyto dvě vlastnosti z něj činí nejudržitelnější vlak na železničním trhu. Z hlediska bezpečnosti navíc obsahuje nejpokročilejší systém řízení ERTMS/ETCS.Interiér je navržený tak, aby poskytoval cestujícím maximální pohodlí. Nabízí široké uličky, ergonomická a prostorná sedadla, odhlučnění, utlumení vibrací a připojení k internetu prostřednictvím sítě 5G.
ILSA je vlastněna společnostmi Air Nostrum (55 %) a Trenitalia (45 %) a jejím cílem je zajištění 30% podílu na vysokorychlostním trhu ve Španělsku. V budoucnu by dopravce chtěl expandovat i mimo Španělsko.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony

3.12.2021 - Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) začíná postupně zařazovat do svých rychlíků R 6xx Tatran šestici rekonstruovaných restauračních vozů řady WRmz. Ty cestujícím nabídnou vysoký standard cestování nejen díky komfortnímu… »

ÖBB představily nové lehátkové vozyÖBB představily nové lehátkové vozy

2.12.2021 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety.… »

Transevropské expresy možná zamíří do ČeskaTransevropské expresy možná zamíří do Česka

1.10.2021 - Provoz až sedmi různých linek TEE 2.0 napříč Českou republikou, nová přímá spojení, která nabídnou cestování z Prahy do Záhřebu, Frankfurtu nad Mohanem, Paříže, Benátek, Kodaně nebo Malmö, či nová rychlá trasa v centrální… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika