Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu

Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu

25.11.2023 – autor: PETR SLONEK

Zástupci výrobce Škoda Group podepsali kontrakt s Uzbeckými státními drahami na dodávku 30 elektrických vlaků v hodnotě 320 milionů eur. Uzavřená dohoda představuje největší zakázku, kterou česká společnost v Uzbekistánu dosud získala. Podpisu smlouvy se v Plzni zúčastnil premiér Uzbe­kistánu Abdull Aripov a ministr doprav Ilkhom Makhkamov.

Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu

Škoda bude uzbeckým dráhám dodávat své širokorozchodné elektrické vlakové jednotky, které již vyrábí pro Lotyšsko a Estonsko. Škoda zahájí výrobu v průběhu příštího roku. Projekt je financován českými bankami s podporou pojišťovací exportní agentury EGAP.
„Skutečnost, že jsme byli vybráni jako dodavatel vlaků do Uzbekistánu, je i významným krokem k posílení mezinárodního partnerství. Vlaky pro Uzbekistán budou mít čtyři vozy a široký rozchod 1 520 mm. Hlavní část výroby se uskuteční v našem výrobním závodě v Ostravě a část montáže vozidel bude probíhat v Uzbekistánu,“ řekl President Region Central East ve Škoda Group Zdeněk Sváta.
Podle Aripova pořízení vlaků znamená revoluci na železnicích v Uzbekistánu a zlepší cestování cestujících v zemi. „Tato spolupráce je jen začátkem slibného partnerství. Jsme si vědomi velkého potenciálu, který má Škodovka v Uzbekistánu,“ dodal předseda vlády.
Nové jednotky budou tvořeny čtyřmi vozy s plně klimatizovaným interiérem. Cestující budou mít k dispozici wi-fi a pokročilý vnější a vnitřní kamerový systém zvýší bezpečnost. Samozřejmostí je částečně nízkopodlažní konstrukce. Výroba vlaků se odehraje ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě, který má bohaté zkušenosti s výrobou vlaků pro širokorozchodné tratě. Jednotky vyrazí na tratě v okolí velkých měst – Taškentu, Bucharu a Samarkandu. 
Železniční síť v regionu je důležitou součástí transkaspické mezinárodní dopravní trasy, která je složitě propojená s rozšířenou transevropskou dopravní sítí. Takzvaný centrální koridor představuje poslední zbývající dopravní tepnu mezi Dálným východem a Evropskou unií. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika