Železničář / Zahraničí / Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu
Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu
25.11.2023 – autor: PETR SLONEK
Zástupci výrobce Škoda Group podepsali kontrakt s Uzbeckými státními drahami na dodávku 30 elektrických vlaků v hodnotě 320 milionů eur. Uzavřená dohoda představuje největší zakázku, kterou česká společnost v Uzbekistánu dosud získala. Podpisu smlouvy se v Plzni zúčastnil premiér Uzbekistánu Abdull Aripov a ministr doprav Ilkhom Makhkamov.
Škoda bude uzbeckým dráhám dodávat své širokorozchodné elektrické vlakové jednotky, které již vyrábí pro Lotyšsko a Estonsko. Škoda zahájí výrobu v průběhu příštího roku. Projekt je financován českými bankami s podporou pojišťovací exportní agentury EGAP.
„Skutečnost, že jsme byli vybráni jako dodavatel vlaků do Uzbekistánu, je i významným krokem k posílení mezinárodního partnerství. Vlaky pro Uzbekistán budou mít čtyři vozy a široký rozchod 1 520 mm. Hlavní část výroby se uskuteční v našem výrobním závodě v Ostravě a část montáže vozidel bude probíhat v Uzbekistánu,“ řekl President Region Central East ve Škoda Group Zdeněk Sváta.
Podle Aripova pořízení vlaků znamená revoluci na železnicích v Uzbekistánu a zlepší cestování cestujících v zemi. „Tato spolupráce je jen začátkem slibného partnerství. Jsme si vědomi velkého potenciálu, který má Škodovka v Uzbekistánu,“ dodal předseda vlády.
Nové jednotky budou tvořeny čtyřmi vozy s plně klimatizovaným interiérem. Cestující budou mít k dispozici wi-fi a pokročilý vnější a vnitřní kamerový systém zvýší bezpečnost. Samozřejmostí je částečně nízkopodlažní konstrukce. Výroba vlaků se odehraje ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě, který má bohaté zkušenosti s výrobou vlaků pro širokorozchodné tratě. Jednotky vyrazí na tratě v okolí velkých měst – Taškentu, Bucharu a Samarkandu.
Železniční síť v regionu je důležitou součástí transkaspické mezinárodní dopravní trasy, která je složitě propojená s rozšířenou transevropskou dopravní sítí. Takzvaný centrální koridor představuje poslední zbývající dopravní tepnu mezi Dálným východem a Evropskou unií.
Další články této rubriky
Nové letiště v Polsku se propojí s VRT
4.2.2025 - Pod názvem Centralny Port Komunikacyjny (CPK) se skrývá obří polský infrastrukturní projekt, který zahrnuje výstavbu nového velkého letiště včetně železničního a silničního napojení. Aeroport se bude nacházet v Baranówě,… »
Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur
30.1.2025 - Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní… »
ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily
25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »