Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

2.5.2022 – autor: PETR SLONEK

Dopravní svaz Porýní-Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund – RMV) na základě soutěže přidělil dceřiné společnosti Deutsche Bahn Regionalverke-hre Start Deutschland (DB Regio Start) dvanáctiletou smlouvu na provozování vodíkových vlaků v síti Taunus. Dopravce výkony na trati v okolí Frankfurtu nad Mohanem přebírá letos v prosinci od Hesenských státních drah (Hessische Landesbahn).

Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

DB Regio Start zajistí od 11. prosince 2022 provoz vlaků v síti Taunus Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV), na níž bude nasazena největší flotila vodíkových vlaků na světě. Firma zvítězila v tendru a nahradí dosavadního provozovatele Hesenské státní dráhy. Obsluhu největšího provozního souboru s vodíkovými vlaky v okolí Frankfurtu nad Mohanem zabezpečí 27 jednotek iLint od Alstomu.
Síť Taunus se skládá z celkem čtyř linek. Jedná se o RB11 (Bad Soden ‒ Sulzbach ‒ Frankfurt-Höchst [‒ Kelk­heim]), RB12 (Königstein ‒ Kelkheim ‒ Frankfurt-Höchst ‒ Frankfurt Hbf), RB15 (Brandoberndorf ‒ Usingen [‒ Fried-richsdorf ‒ Bad Homburg] - Frankfurt Hbf) a RB16 (Friedberg ‒ Friedrichsdorf ‒ Bad Homburg). Na tratích nyní jezdí především dieselové jednotky. 

Vlaky v majetku objednatele
Vozidla na vodíkový pohon typu iLint od Alstomu nakupuje speciálně pro síť Taunus dceřiná společnost RMV fahma a dává je k dispozici dopravnímu podniku. Patřit nicméně budou objednateli – Dopravnímu svazu Porýní – Mohan. S údržbou jednotek se počítá v depu DB Regio ve Frankfurtu. Firma v současnosti již provozuje vodíkové vlaky na severu Německa.
Výkonný ředitel RMV Knut Ringat zdůraznil, že s novou přepravní smlouvou začne letos v Hesensku jezdit největší flotila bezemisních vodíkových vlaků. „Naším cílem je rozšířit ekologickou výhodu autobusů a vlaků a nabídnout lokálně bezemisní mobilitu. Vodíková vozidla nabízejí více míst k sezení než dříve používané vlaky, jsou tišší a zákazníkům poskytují wi-fi zdarma,“ řekl Ringat.
„Jako Deutsche Bahn chceme být do roku 2040 klimaticky neutrální. Vodík je klíčová technologie, pomocí které můžeme dále snižo-vat emise v regionální dopravě a výrazně posunout ochranu klimatu,“ upozornil generální ředitel DB Regio Jörg Sandvoß. „Údržba vodíkových vlaků v našem závodě ve Frankfurtu Griesheim je pro nás průlomovou záležitostí,“ dodal.  

Více místa a wi-fi zdarma
Na čtyřech regionálních železničních tratích v okolí Taunusu dopravce nasadí 27 zcela nových vlaků, které Alstom vyrábí v německém Salzgitteru. Každý má kapacitu 160 sedadel, což je přibližně o třetinu více, než mají některá vozidla, která se v současnosti objevují v provozu. V dopravní špičce pojedou jednotky spojené a nabídnou tak 320 míst k sezení.
Jednotky jsou vybaveny informačními systémy pro cestující, nechybí ani prostor pro kola, invalidní vozíky a kočárky. Samozřejmostí je během cesty možnost bezplatného připojení prostřednictvím wi-fi. 
Součástí zakázky na nová vozidla je i dodávka vodíku, údržba a náhradní soupravy na dobu 25 let. Dodavatelem suroviny je společnost Infraserv, přičemž plnící stanice pro vlaky bude v průmyslové zóně v Höchstu na okraji Frankfurtu. S jedním zásobníkem by měly ujet až 1 000 kilometrů denně. DB Regio také musí na základě podmínek soutěže nabídnout zaměstnancům stávajícího dopravce, hesenským drahám, přechod za stejných podmínek, jaké mají teď.
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 1.75

Další články této rubriky

Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu SemmeringRakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering

2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben… »

Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratíSiemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí

1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu… »

DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotkuDB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku

4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika