Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

28.1.2024 – autor: PETR SLONEK

Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální vlaky zatím mohou projíždět po 50 kilometrech nové trati. Kompletně bude tato největší dopravní stavba v zemi hotová na konci roku 2025.

Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální vlaky zatím mohou projíždět po 50 kilometrech nové trati. Kompletně bude tato největší dopravní stavba v zemi hotová na konci roku 2025.
Nedávné otevření prvního úseku nové trati do Štýrského Hradce nicméně přinese pouze dílčí zlepšení v regionální dopravě. Významnější zrychlení provozu nastane až po dokončení celého projektu za dva roky.
Regionální vlaky z Klagenfurtu do St. Paul im Lavanttal nyní zvládnou jízdu za 26 minut, do Wolfsbergu pak za 44 minut. Doba jízdy se tak zkrátila o 35 minut. Po dobudování železnice do Štýrského Hradce včetně 33 kilometrů dlouhého Koralmského tunelu se cesta mezi hlavními městy spolkových zemí zmenší na pouhých 45 minut. Trať se staví na rychlost 250 kilometrů v hodině.
Železnice Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem je součástí nové jižní trati, a tím i baltsko-jadranského koridoru a jednou z hlavních tras pro nákladní a osobní dopravu. Ze 130 kilometrů nové dráhy vede 50 km v tunelech, z toho 33 km v srdci trasy, v Koralmském tunelu. Jeho stavba i trati na štýrské straně jsou stále v plném proudu. Nová železnice bude mít více než 100 mostů a 23 stanic a zastávek.  
Kromě Koralmského tunelu pod horským masivem Koralpe, který je zároveň nejdelší v Rakousku a šestý nejdelší na světě a proražen byl v červnu 2020, se v Korutanech budují ještě tunely Grafensteintunnel, Lindtunnel, Kühnsdorftunnel, Peratschitzentunnel, Srejachtunnel, Untersammelsdorftunnel, Steintunnel a Granitztaltunnel.
Šéf ÖBB Andreas Matthä řekl, že spojení má velký význam i pro nákladní dopravu a korutanské hospodářství. „Jsou zde obrovské možnosti k podnikání. Cílem je přechod od nákladních automobilů k železnici.“ Pokud jde o osobní dopravu, ÖBB očekává, že se současná čísla zdvojnásobí. Náklady na tuto stavbu činí 5,4 miliardy eur.  
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

V Chotěbuzi vznikla hala pro údržbu ICEV Chotěbuzi vznikla hala pro údržbu ICE

26.2.2024 - V lužické Chotěbuzi začalo fungovat nejmodernější zařízení pro údržbu vysokorychlostních jednotek v Evropě. Německý dopravce Deutsche Bahn počátkem ledna oficiálně uvedl do provozu novou, 450 metrů dlouhou halu, v níž se bude v… »

Poláci si pořídí 63 elektrických lokomotiv Griffin Poláci si pořídí 63 elektrických lokomotiv Griffin

25.2.2024 - Dopravce PKP Intercity podepsal smlouvu se společností Newag na nákup 63 elektrických vícesystémových lokomotiv s opcí na dalších 32. Součástí je také poskytování kompletního servisu po dobu pěti let. Je to poprvé, kdy dopravce i… »

Zlomené nosy se vydaly na poslední jízduZlomené nosy se vydaly na poslední jízdu

30.1.2024 - Lokomotivy přezdívané pro svůj charakteristický vzhled jako Nez cassé neboli Zlomený nos definitivně končí u nizozemských státních drah NS. Při této příležitosti zorganizoval spolek železničních fanoušků Stichting… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika