Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / PKP IC pořídí nové patrové soupravy

PKP IC pořídí nové patrové soupravy

31.8.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova by měly jezdit nové push-pull soupravy. Ty hodlá nakoupit polský státní dopravce PKP Intercity. Součástí soutěžního dialogu je i pořízení 45 vícesystémových lokomotiv a poskytování plného servisu. Představitelé PKP IC navíc nedávno prohlásili, že společnost se chce do roku 2030 stát prvním polským osobním dopravcem, jehož provoz bude pro klima neutrální.

PKP IC pořídí nové patrové soupravy

Osmatřicet sedmivozových patrových souprav a pětačtyřicet vícesystémových lokomotiv s rychlostí 200 km/h hodlá v následujících letech pořídit polský dopravce PKP Intercity. Nová technika by měla být nasazována hlavně na linky dálkové dopravy. PKP IC nyní formou soutěžního dialogu hledá dodavatele. Jde o jeden z největších projektů na nákup kolejových vozidel, který společnost hodlá uskutečnit v rámci aktualizovaného investičního programu. „Dvoupatrové vozy budou v našem vozovém parku novinkou a umožní nám efektivně obsluhovat cestující, kteří pravidelně jezdí mezi největšími polskými aglomeracemi a dojíždějí mimo jiné do práce nebo do školy. Připravujeme se na neustálý nárůst počtu zákazníků a takový vlak umožní pohodlnou přepravu několika stovek lidí současně. Technické možnosti vozidel budou přizpůsobeny modernizovaným železničním tratím, které dovolí cestování rychlostí až 200 km/h,“ uvedl Marek Chraniek, prezident správní rady PKP IC.

Rozhodnutí do konce roku

Producenti push-pullů i lokomotiv se mohou hlásit do 10. srpna, PKP IC by mělo vítěze tendru vybrat do konce roku. „Uskuteční se soutěžní dialog se smluvními partnery vyzvanými k účasti v řízení, kteří splňují podmínky. Potrvá tak dlouho, dokud nebude společnost schopna identifikovat řešení, která nejlépe vyhovují jejím potřebám. PKP Intercity je připravena okamžitě informovat zúčastněné dodavatele o jeho dokončení. Poté dopravce připraví specifikaci podmínek smlouvy a vyzve dodavatele, aby předložili nabídky. Dalším krokem je výběr nejvýhodnější nabídky a zadání zakázky na základě kritérií pro hodnocení nabídek,“ upřesnila mluvčí společnosti Katarzyna Grzduk. 

Vlaky mají přispívat k dalšímu rozvoji nabídky mezi aglomeracemi a rychlejšímu cestování mezi polskými městskými aglomeracemi. „Snažíme se zajistit, aby železnice uspokojovala potřeby všech skupin cestujících včetně osob se zdravotním postižením. Nové vlaky proto budou přizpůsobeny potřebám této skupiny cestujících,“ prohlásil Adam Laskowski, člen správní rady PKP IC. Prostor pro hendikepované by měl být v každém voze. 

Stovky miliard do techniky

PKP IC hodlá do roku 2030 investovat 19 miliard zlotých (v přepočtu 106,533 mld. korun) do moderních vozidel. Kromě nákupu patrových push-pullů a lokomotiv chce polský dopravce nakupovat a modernizovat i konvenční osobní vozy či elektrické jednotky. „Masivní investice povedou k dalšímu rozvoji železnic jakožto nejekologičtějších prostředků hromadné dopravy v souladu s předpoklady Evropské zelené dohody. Vozový park bude díky tomu poháněn novými elektrickými vozidly s výrazně nižšími emisemi CO2,“ sdělila mluvčí. Celá flotila by měla být zároveň do roku 2030 nová anebo výrazně modernizovaná. Nedávno PKP Intercity vypsala také soutěž na dodávku 63 vícesystémových lokomotiv s opcí na dalších 32.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu SemmeringRakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering

2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben… »

Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratíSiemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí

1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu… »

DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotkuDB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku

4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika