Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Oprava drážďanské nádražní haly pokračuje

Oprava drážďanské nádražní haly pokračuje

31.10.2023 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Na drážďanském hlavním nádraží pokračuje obnova haly nad nástupišti. Začala v roce 2022, rozdělená je do několika etap a skončí v roce 2025. Investici ve výši 44 milionů eur spolufinancuje spolková vláda, Sasko a DB AG.

Oprava drážďanské nádražní haly pokračuje

Během rekonstrukce dojde k opravě nosné konstrukce a především ke kompletní výměně současné membrány zastřešující kolejiště. Ta byla instalována podle návrhu britského architekta Sira Normana Fostera v roce 2006. Membrána ze skelných vláken s tloušťkou pouhých 0,7 mm je pokrytá teflonovou vrstvou a propouští do nádražní haly denní světlo. V zimě 2010/11 byla značně poškozena a i přes opravy v dalších letech chátrala. Proto se přistoupilo k celkové opravě zastřešení a výměně membrány. 
Rekonstrukce začala v květnu 2022 v jihovýchodní části nad kolejemi 1 až 3 a od srpna téhož roku pokračovala v severovýchodní části nad kolejemi 12 až 14. Letos se obnovuje zastřešení v centrální části a v roce 2024 opravy vyvrcholí dokončením západní části. Kvůli teplotním omezením při instalaci membrány ze skleněných vláken se pracuje pouze od jara do podzimu. 
Při opravě bude položeno celkem 33 000 m2 nové membrány. K tomu bude třeba 40 000 m2 materiálu. Dodáván je v rolích o šířce od 5 do 14 metrů a hmotnosti od 550 do 1 500 kg. V místech uchycení membrán, kde vznikají trychtýře pro odtok vody a kde se membrány poškodily, vznikne navíc 18 kovových konstrukcí se skleněnými výplněmi o délce 20 metrů, hmotnosti 7 tun a nosnosti až 33 tun. Umožní postupné odtávání sněhu a zabrání poškození membrány v nejvíce namáhaných částech. 
Kolejiště drážďanského nádraží zastřešují celkem tři haly. Dvě krajní nad kolejišti vedenými v nadzemní úrovni mají šířku 31 a 32 metrů a výšku 19 metrů, střední hala, navazující na výpravní budovu, zastřešuje kolejiště na úrovni okolního terénu a má šířku 59 metrů a výšku 32 metrů. Délka haly je 186 metrů. Vybudována byla na konci 19. století a pro její montáž dodala ocelářská firma August Klönnel nosnou konstrukci o hmotnosti 17 000 tun.  
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika