Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

15.6.2024 – autor: PETR SLONEK

Rakouské spolkové dráhy ÖBB nedávno dokončily první železniční most na trati Marchtrenk – Wels západní dráhy, jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v Rakousku spojující Vídeň a Salcburk. Společnost v rámci projektu čtyřkolejného rozšíření západní trati staví čtyři mosty mezi Marchtrenkem a Welsem přes dálnici A25.

ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

V květnu byl podle plánu dokončen první nový most, jenž podstoupil zátěžové zkoušky s využitím až čtyř lokomotiv, z nichž každá váží přibližně 80 tun. Tímto způsobem lze odhalit případné deformace nosné konstrukce a poté je porovnat s dříve vypočtenými hodnotami. Pro co nejpřesnější měření musely stroje zaujmout celkem deset různých poloh.
První most na trati Marchtrenk – Wels by měl být uveden do provozu letos v červnu a vlaky na západní trati budou poté přesměrovány přes nový, aby bylo možné demontovat a znovu postavit stávající mostní konstrukci. ÖBB hodlá všechny práce vykonávat za provozu na západní trati a na dálnici A25. V úseku Linec – Wels projede denně až 450 vlaků. „Výstavba trati se zachováním nepřetržitého železničního provozu je vrcholem rozšiřování západní trasy mezi Lincem a Welsem,“ řekl koordinátor projektu společnosti ÖBB-Infrastructure AG Heinz Dudek.
Modernizace západní trati Vídeň – Salcburk zahrnuje dohromady 11 dílčích projektů a ÖBB pracuje paralelně na čtyřech projektech jejího rozšíření. Staví se na západní straně hlavního nádraží v Linci, kde se trať rozšíří na čtyři koleje. Hotovo by mělo být v roce 2026 a zajistí se tak dostatečná kapacita pro osobní a nákladní dopravu na západní trati.
Stavba západní strany hlavního nádraží v Linci a úseku Marchtrenk – Wels se uskuteční dle plánu, celý 24 km dlouhý úsek od západního sjezdu Linz do Welsu bude ve výstavbě od poloviny roku 2024. Jen letos se mezi Lincem a Welsem investuje přibližně 110 milionů eur. Díky tomu se podaří zmodernizovat a rozšířit stávající dvoukolejnou trať na čtyřkolejnou a vyhoví se tak dalším požadavkům železniční dopravy. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádůNizozemsko čeká velká změna jízdních řádů

19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »

Deutsche Bahn chystají více ICE Sprinterů i přímých spojůDeutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů

12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »

Bulhaři si koupí až 25 nových jednotek od Škody GroupBulhaři si koupí až 25 nových jednotek od Škody Group

30.10.2024 - Škoda Group získala zakázku na výrobu a dodávku až 25 bezbariérových elektrických jednotek do Bulharska, které nahradí zastaralé soupravy a nabídnou více než 300 míst k sezení, klimatizované vozy a minimální hluk. Základní… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika