Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

15.6.2024 – autor: PETR SLONEK

Rakouské spolkové dráhy ÖBB nedávno dokončily první železniční most na trati Marchtrenk – Wels západní dráhy, jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v Rakousku spojující Vídeň a Salcburk. Společnost v rámci projektu čtyřkolejného rozšíření západní trati staví čtyři mosty mezi Marchtrenkem a Welsem přes dálnici A25.

ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels

V květnu byl podle plánu dokončen první nový most, jenž podstoupil zátěžové zkoušky s využitím až čtyř lokomotiv, z nichž každá váží přibližně 80 tun. Tímto způsobem lze odhalit případné deformace nosné konstrukce a poté je porovnat s dříve vypočtenými hodnotami. Pro co nejpřesnější měření musely stroje zaujmout celkem deset různých poloh.
První most na trati Marchtrenk – Wels by měl být uveden do provozu letos v červnu a vlaky na západní trati budou poté přesměrovány přes nový, aby bylo možné demontovat a znovu postavit stávající mostní konstrukci. ÖBB hodlá všechny práce vykonávat za provozu na západní trati a na dálnici A25. V úseku Linec – Wels projede denně až 450 vlaků. „Výstavba trati se zachováním nepřetržitého železničního provozu je vrcholem rozšiřování západní trasy mezi Lincem a Welsem,“ řekl koordinátor projektu společnosti ÖBB-Infrastructure AG Heinz Dudek.
Modernizace západní trati Vídeň – Salcburk zahrnuje dohromady 11 dílčích projektů a ÖBB pracuje paralelně na čtyřech projektech jejího rozšíření. Staví se na západní straně hlavního nádraží v Linci, kde se trať rozšíří na čtyři koleje. Hotovo by mělo být v roce 2026 a zajistí se tak dostatečná kapacita pro osobní a nákladní dopravu na západní trati.
Stavba západní strany hlavního nádraží v Linci a úseku Marchtrenk – Wels se uskuteční dle plánu, celý 24 km dlouhý úsek od západního sjezdu Linz do Welsu bude ve výstavbě od poloviny roku 2024. Jen letos se mezi Lincem a Welsem investuje přibližně 110 milionů eur. Díky tomu se podaří zmodernizovat a rozšířit stávající dvoukolejnou trať na čtyřkolejnou a vyhoví se tak dalším požadavkům železniční dopravy. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresyNorimberk s Erfurtem spojily regionální expresy

14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »

Bezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kameryBezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kamery

25.6.2024 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) se rozhodla zvýšit bezpečnost svých cestujících. Vlakvedoucí budou postupně vybaveni osobními kamerami, které jim umožní zaznamenávat zvuk a video během jízdy. V rámci pilotního projektu… »

Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů

22.6.2024 - Vozidlový park Rakouských spolkových drah (ÖBB) se rozroste o další jednotky Desiro ML. Dopravce se rozhodl využít opce u smlouvy se společností Siemens a závazně jich jednadvacet objednal. Tím se zvýší jejich počet ve flotile ÖBB… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika