Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

29.12.2024 – autor: PETR SLONEK

Italský dopravce Trenitalia, spadající do skupiny Gruppo FS Italiane, a Švýcarské federální dráhy (SBB) rozšiřují vzájemnou spolupráci a od roku 2026 cestujícím nabídnou mezi oběma státy nové přímé dálkové vlaky. Půjde například o spoje z Curychu do Florencie.

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

Obě firmy společně podnikají od roku 2009 a od té doby mezi Itálií a Švýcarskem přepravily již 30 milionů cestujících. Nyní generální ředitel Trenitalie Luigi Corradi a vedoucí trhu osobní dopravy v SBB Véronique Stephan tuto víceletou kooperaci podpisem smlouvy prodloužili. Ke stávajícím čtyřiceti vlakům, které denně oběma státy jezdí, díky tomu od roku 2026 přibude další spojení z Curychu do Milána a Benátek a také nový přímý vlak z Curychu do Florencie a Livorna a zpět.
V rámci rozšíření nabídky si SBB v únoru 2024 objednala čtyři nové vlaky Giruno od výrobce Stadler. Ty rozšíří současnou flotilu 29 vlaků, které jsou již v provozu. Kromě toho dopravce obdrží sedm vlaků objednaných v roce 2022. „Podepsaná dohoda o spolupráci představuje rozšíření partnerství, které se již ukázalo jako úspěšné. Očekáváme, že poptávka po přeshraničních spojeních z Itálie do Švýcarska v příštích několika letech vzroste. Jsme připraveni přivítat cestující v moderních, pohodlných a udržitelných vlacích,“ řekl Corradi.
„V roce 2023 jsme mezi oběma zeměmi přepravili zhruba o půl milionu cestujících více než v roce 2019. Navýšili jsme počet spojů do Milána a zavedli nová přímá spojení do Janova a Boloně,“ zdůraznila Stephan. Celkem loni mezi Švýcarskem a Itálií po železnici cestovalo 2,4 milionu lidí.
Trenitalia podpis na milánském hlavním nádraží využila také k prezentaci nové značky EuroCity a zmodernizovaných vlaků, konkrétně jednotky ETR 610, která jezdí na přeshraničních spojích do Švýcarska. Vlak má vylepšené interiéry a sedadla z látky vyrobené ze 100% recyklovaného plastu. Celá zrekonstruovaná flotila ETR 610 má být uvedena do provozu do roku 2026. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Na švýcarské úzkokolejky míří nové stroje od Stadler RailNa švýcarské úzkokolejky míří nové stroje od Stadler Rail

15.1.2025 - Největší soukromá železniční společnost ve Švýcarsku, Rhétská dráha (RhB), společně s dalším dopravcem Matterhorn Gotthardská dráha (MGB) podepsaly smlouvu s výrobcem kolejových vozidel Stadler Rail na výrobu a dodávku 11… »

DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generaceDB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

3.1.2025 - Soutěž na vysokorychlostní vlaky nové generace ICE, kterou loni v prosinci vypsaly Deutsche Bahn, skončila nezdarem. Do výběrového řízení na vývoj a dodávku 95 vlaků ICE 5 se totiž nikdo nepřihlásil. Německý státní dopravce proto… »

Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejnáVytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná

18.12.2024 - Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika