Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Italové chtějí ETCS na většinu sítě

Italové chtějí ETCS na většinu sítě

7.3.2022 – autor: JOSEF HOLEK

Italský správce železniční sítě Rete Ferroviaria Italiana vypsal velké výběrové řízení na instalaci evropského zabezpečovače ETCS. Systém by měl být instalován na většinu zdejších tratí, včetně těch vysokorychlostních. Zakázka má hodnotu zhruba 2,7 miliardy eur.

Italové chtějí ETCS na většinu sítě

Italové hledají dodavatele zabezpečovače ETCS pro většinu tratí v zemi. Jako první o zakázce informoval server Rynek Kolejowy s odvoláním na evropskou platformu s výběrovými řízeními TED. Italský manažer infrastruktury Rete Ferroviaria Italiana předpokládá, že hodnota zakázky vystoupá na zhruba 2,7 miliardy eur, tedy v přepočtu na více než 66 miliard korun. Tendr navazuje na výběrové řízení na vybavení přibližně 700 kilometrů na Sicílii, v Laziu, Abruzzu a Umbrii.
Pokrytí zabezpečovačem by mělo být podle zadavatele hotové v roce 2036. ETCS by pak měl pokrývat bezmála 17 tisíc kilometrů tratí, přičemž už do roku 2026 by mělo být hotových 3 400 kilometrů.  Italové, stejně jako všichni evropští dopravci, už objednávají jen vozidla vybavená palubní částí ETCS. Pozadu v tomto nejsou ani České dráhy. Například nově nakoupené jednotky RegioPanter už mají ETCS instalované a na dovybavení další techniky už dopravce usilovně pracuje. 

Těžké přípravy
Rynek Kolejowy připomíná, že rozsah infrastrukturních projektů, které mají být v rámci pokrytí zabezpečovačem realizovány v dalších letech, je nepochybně bezprecedentní a je možné s jistotou říci, že stojíme na prahu největšího investičního boomu v historii evropských železnic. „Realizace takového ambiciózního plánu je obrovskou výzvou a bude vyžadovat řadu analytických a přípravných činností,“ konstatuje server. 
ETCS je jednotný celoevropský zabezpečovací systém, který bude zajišťovat jednotnou evropskou železnici a vyšší bezpečnost provozu na ní. Zajistí také, aby vlaky jednotlivých dopravců mohly volně a bez problémů přejíždět z jedné země do druhé. Zároveň jde o systém, který nahrazuje velké množství různých, vzájemně nespolupracujících a mnohdy zastaralých systémů v jednotlivých zemích. Základem zařízení jsou radiobloková centrála a eurobalízy. Centrála pak sleduje jednotlivé vlaky a komunikuje s nimi. Zná pozici, směr jízdy a rychlost vlaků a vyhrazuje pro jejich další jízdu volný, bezpečný prostor. Sleduje rovněž, zda strojvedoucí vlaku dodržuje rychlost jízdy a reaguje správně na situaci na trati. Umí zastavit vlak před návěstí Stůj nebo při indispozici strojvedoucího


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

SBB je zpět v černých číslechSBB je zpět v černých číslech

29.4.2024 - Hospodaření švýcarských železnic SBB skončilo poprvé od roku 2019 v plusu. Stalo se tak především díky rekordnímu počtu cestujících, které dopravce přepravil. Společnost díky tomu vykázala za rok 2023 zisk po čtyřech letech, a… »

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

26.4.2024 - Polský státní dopravce PKP Intercity přidělil svůj historicky největší kontrakt společnosti H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP). Výrobce se sídlem v Poznani, který uspěl v soutěži vypsané v prosinci 2022, vyrobí 300… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika