Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 – autor: PETR SLONEK

Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní následují zkušební jízdy.

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

Loni 10. srpna v sedmapadesátikilometrovém tunelu vykolejil nákladní vlak a od té doby je v něm provoz výrazně omezen. Dočasně musel být zastaven zcela. Po nezbytných opravách začaly vlaky jezdit alespoň jedním ze dvou tubusů. Osobní jsou odkloněny na původní Gotthardskou dráhu. 
Opravy podle SBB pokračují podle plánu. „Po vykolejení dvaceti nákladních vagonů chceme oba tubusy znovu zprovoznit 2. září,“ řekl vedoucí infrastruktury SBB a člen vedení SBB Group Peter Kummer. Obnovení plného provozu znamená, že se cestující opět dostanou z Curychu do Lugana za méně než dvě hodiny a poprvé každou půlhodinu. Všechny vlaky tak pojedou se stejnými jízdními dobami jako před nehodou. Zároveň se vrátí i mezinárodní vlaky ze Švýcarska do italské Boloně a Janova, stejně tak Eurocity z Basileje do Luzernu a Milána i mezinárodní spoj Frankfurt – Curych – Milán, na němž nyní jezdí jednotky Giruno.
Než SBB plně zprovozní západní tubus tunelu, musí pověřit funkce všech zařízení podobně jako před jeho uvedením do provozu v roce 2016. Testování se provádí prostřednictvím jízd prázdných vlaků.  
SBB předpokládá, že celková výše všech materiálních škod, včetně ztráty příjmů, dosáhne zhruba 150 milionů švýcarských franků, v přepočtu necelé čtyři miliardy korun. Většinu z toho, částku 140 milionů, však kryje pojistka. 
Vyšetřovatelé zatím nezveřejnili závěrečnou zprávu z nehody. Podle vedoucího systémů a technologií v SBB Infrastructure Beata Deubera došlo k prasknutí disku kola v důsledku vlasové trhliny. Zároveň upozornil, že neexistuje systém, který by dokázal tuto trhlinu během provozu detekovat. Proto úřady vyzvaly provozovatele vagonů s podobnými koly, aby je zkontrolovali a případně vyřadili z provozu. SBB také instaluje v tunelu další diagnostická zařízení sloužící k odhalení technických závad. Během zkoušek se v něm sníží rychlost na 160 km/h, byť je vybudován pro rychlost 250 km/h.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádůNizozemsko čeká velká změna jízdních řádů

19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »

Deutsche Bahn chystají více ICE Sprinterů i přímých spojůDeutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů

12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »

Bulhaři si koupí až 25 nových jednotek od Škody GroupBulhaři si koupí až 25 nových jednotek od Škody Group

30.10.2024 - Škoda Group získala zakázku na výrobu a dodávku až 25 bezbariérových elektrických jednotek do Bulharska, které nahradí zastaralé soupravy a nabídnou více než 300 míst k sezení, klimatizované vozy a minimální hluk. Základní… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika