Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024

Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024

28.12.2023 – autor: PETR SLONEK

Švýcarské dráhy SBB připustily, že opravy Gotthardského úpatního železničního tunelu, které jsou nutné po nedávném vykolejení nákladního vlaku, potrvají déle, než se původně očekávalo. Podle nejnovějších prognóz by měly skončit až v září příštího roku.

Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024

Tento nový odhad zveřejnila ve svém prohlášení švýcarská železniční společnost CFF. Vychází z poznatků, že je potřeba vyměnit celkem sedm kilometrů kolejí a obnovit technologie zajišťující bezpečnost provozu. Současně se také předpokládá, že oprava bude stát přibližně 100 až 130 milionů švýcarských franků, tedy zhruba 3,3 miliardy korun. 
Představitelé SBB zdůraznili, že hledají způsoby, jak práce co nejvíce urychlit tak, aby vlaky mohly tunelem bez omezení jezdit co nejdříve. Už krátce poté, kdy v této důležité dopravní spojnici vlak vykolejil, se začalo s odstraňováním následků havárie. Každý den v tunelu ve ztížených podmínkách intenzivně pracuje až 80 zaměstnanců SBB a dalších firem, kteří denně vymění přibližně 300 metrů kolejí. Nákladní vlaky jím projíždějí omezeně, vybrané osobní spoje pak od konce září mohou tunelem jet alespoň o víkendech. SBB chtějí stavbu pro osobní dopravu více otevřít od 10. prosince společně se změnou jízdních řádů. Společnost CFF nicméně tvrdí, že s ohledem na postup prací bude tunel plně funkční až v září 2024.
Nejdelší železniční tunel na světě Gotthard o celkové délce 57 km byl vážně poškozen poté, co v něm 10. srpna 2023 vykolejilo 23 vagonů nákladního vlaku. Původně švýcarská železniční společnost doufala, že vlaky tudy budou opět jezdit 16. srpna, tedy necelý týden po nehodě. To se však nakonec kvůli mnohem větším škodám ukázalo jako nereálné.
Úpatní tunel byl dokončen v roce 2016 po sedmnácti letech náročných stavebních prací. Měří 57 kilometrů a náklady na jeho vybudování dosáhly 12 miliard dolarů. Dnes představuje nejvytíženější železniční trať pro přepravu nákladu přes pohoří Alp. Loni tunelem vlaky přepravily 19 milionů tun zboží, což je téměř desetinu více než předchozí rok.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika