Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

22.3.2024 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) připravují od března výrazné zlepšení železniční dopravy v Gotthardském tunelu. Provoz v něm je po loňském srpnovém vykolejení nákladního vlaku omezen a stále se pracuje na jeho opravě. Nyní tunelem bude moci alespoň o víkendech projíždět více osobních vlaků. Tím by se měla uspokojit rostoucí poptávka po dopravě mezi severem a jihem Švýcarska.

Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

Obnovení plného provozu v Gotthardském základovém tunelu se stále předpokládá v září 2024. Oprava poničené stavby pokračuje podle plánu a kromě prací na pevné jízdní dráze byly rovněž vyměněny dvě vysokorychlostní výhybky v multifunkční stanici a výhybně Faido v základovém tunelu. 
I přes dílčí zlepšení a zvýšení kapacity nové tratě zůstává velká část provozu stále přesměrovaná na starou panoramatickou trať. Železniční fanoušci a fotografové před sebou mají jedinečnou sezonu, kdy mohou na horské trati zachytit silný provoz a množství různých vlaků a typů vozidel, což by se po obnovení provozu v základovém tunelu už nemuselo opakovat. 
Navzdory trvajícím omezením se od začátku března podařilo navýšit kapacitu vlaků přes nový tunel o sedm víkendových osobních spojů. Tři vlaky pojedou v sobotu dopoledne ze severu na jih a čtyři v neděli odpoledne z Ticina na sever. Počet víkendových spojů po rychlejší trati se tak zvedne z 31 na 38 a kapacita navýší o 4 300 míst k sezení. 

Nový ranní spoj
Od 25. března pak bude zaveden nový časný ranní vlak pro dojíždějící osoby s odjezdem z Chiassa v 5:30 a příjezdem do Basileje v 8:56. Od stejného termínu se navýší také kapacita pro nákladní vlaky, které od konce března mohou využívat v severní třetině tunelu oba tubusy. Část tunelu tak bude provozována už dvoukolejně. 
Zvýšení kapacity na ose Gotthard je důležité proto, že na trati přes Lötschberg a Domodossolu je plánovaná výluka se zastavením provozu od 9. června do 8. září 2024. S ohledem na modernizaci na čtyřmetrový koridor bude uzavřen úsek Arona – Stresa na trati Domodossola – Milán.
Naopak o Velikonocích se výrazně zvýší kapacita osobních vlaků. Ticino a Itálie jsou oblíbené destinace pro obyvatele severního Švýcarska a Německa. Proto pro spojení přes Gotthard vytvořila SBB velikonoční jízdní řád, který počítá se zavedením 49 posilových vlaků s kapacitou 49 tisíc míst k sezení navíc. Část vlaků pojede po staré a část po nové trati. Protože z bezpečnostních důvodů nesmí do základového tunelu přeplněné vlaky, doporučuje SBB zajištění včasné rezervace pro rychlé vlaky. Naopak pro vlaky po staré trati, které jedou o hodinu déle, je nabízen větší počet zlevněných jízdenek.  
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Alstom vyrobí jednotky pro kolínský S-BahnAlstom vyrobí jednotky pro kolínský S-Bahn

19.9.2024 - Společnost Alstom vyhrála zakázku na dodávku 90 příměstských jednotek Adessia Stream. Vlaky si objednaly místní dopravní svazy go.Rheinland a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) a nasadí je na spoje v síti S-Bahn v okolí Kolína nad… »

Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolíStadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí

26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku záříGotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika