Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

22.3.2024 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) připravují od března výrazné zlepšení železniční dopravy v Gotthardském tunelu. Provoz v něm je po loňském srpnovém vykolejení nákladního vlaku omezen a stále se pracuje na jeho opravě. Nyní tunelem bude moci alespoň o víkendech projíždět více osobních vlaků. Tím by se měla uspokojit rostoucí poptávka po dopravě mezi severem a jihem Švýcarska.

Do Gotthardského tunelu se vrátí více osobních vlaků

Obnovení plného provozu v Gotthardském základovém tunelu se stále předpokládá v září 2024. Oprava poničené stavby pokračuje podle plánu a kromě prací na pevné jízdní dráze byly rovněž vyměněny dvě vysokorychlostní výhybky v multifunkční stanici a výhybně Faido v základovém tunelu. 
I přes dílčí zlepšení a zvýšení kapacity nové tratě zůstává velká část provozu stále přesměrovaná na starou panoramatickou trať. Železniční fanoušci a fotografové před sebou mají jedinečnou sezonu, kdy mohou na horské trati zachytit silný provoz a množství různých vlaků a typů vozidel, což by se po obnovení provozu v základovém tunelu už nemuselo opakovat. 
Navzdory trvajícím omezením se od začátku března podařilo navýšit kapacitu vlaků přes nový tunel o sedm víkendových osobních spojů. Tři vlaky pojedou v sobotu dopoledne ze severu na jih a čtyři v neděli odpoledne z Ticina na sever. Počet víkendových spojů po rychlejší trati se tak zvedne z 31 na 38 a kapacita navýší o 4 300 míst k sezení. 

Nový ranní spoj
Od 25. března pak bude zaveden nový časný ranní vlak pro dojíždějící osoby s odjezdem z Chiassa v 5:30 a příjezdem do Basileje v 8:56. Od stejného termínu se navýší také kapacita pro nákladní vlaky, které od konce března mohou využívat v severní třetině tunelu oba tubusy. Část tunelu tak bude provozována už dvoukolejně. 
Zvýšení kapacity na ose Gotthard je důležité proto, že na trati přes Lötschberg a Domodossolu je plánovaná výluka se zastavením provozu od 9. června do 8. září 2024. S ohledem na modernizaci na čtyřmetrový koridor bude uzavřen úsek Arona – Stresa na trati Domodossola – Milán.
Naopak o Velikonocích se výrazně zvýší kapacita osobních vlaků. Ticino a Itálie jsou oblíbené destinace pro obyvatele severního Švýcarska a Německa. Proto pro spojení přes Gotthard vytvořila SBB velikonoční jízdní řád, který počítá se zavedením 49 posilových vlaků s kapacitou 49 tisíc míst k sezení navíc. Část vlaků pojede po staré a část po nové trati. Protože z bezpečnostních důvodů nesmí do základového tunelu přeplněné vlaky, doporučuje SBB zajištění včasné rezervace pro rychlé vlaky. Naopak pro vlaky po staré trati, které jedou o hodinu déle, je nabízen větší počet zlevněných jízdenek.  
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika