Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

5.9.2023 – autor: PETR SLONEK

Jak nejlépe bojovat na železnici se zpožděním? Deutsche Bahn (DB) už možná našly recept. Pomoci má zapojení umělé inteligence (AI) do řízení dopravy. Tím by se měla zajistit rychlejší reakce na mimořádnosti a zároveň i méně zpoždění. Podle představitelů DB se v loňském roce na městské a příměstské železnici S-Bahn ve Stuttgartu, Mnichově a v regionu Rýn-Mohan tímto způsobem podařilo předejít celkem 58 000 minutám zpoždění.

DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

Německý národní dopravce zatím podporu umělé inteligence využívá k odbavování vlaků S-Bahn ve Stuttgartu, Mnichově a v integrovaném dopravním systému Rýn-Mohan v okolí Frankfurtu nad Mohanem, Wiesbadenu, Mohuče a Darmstadtu. Ve druhé polovině letošního roku má AI podporovat řízení městské a příměstské železnice S-Bahn v Berlíně a od příštího roku i v Hamburku. Jen pro letošek DB předpokládají, že díky zapojení umělé inteligence se v Německu podaří předejít 90 000 minutám zpoždění.
„S umělou inteligencí zajišťujeme zákazníkům více přesnosti a spolehlivosti jednotlivých spojů. Nástroj AI zároveň usnadňuje práci našim dispečerům. Takto se krok za krokem propracováváme k celostátnímu jízdnímu řádu v reálném čase,“ zdůraznila členka představenstva DB pro digitalizaci a technologie Daniela Gerd tom Markottenová. 
Kromě uzavřeného železničního systému S-Bahn, který funguje odděleně od ostatní železniční dopravy na samostatném drážním tělese, testují DB v současnosti umělou inteligenci na trati mezi Elmshornem a ostrovem Sylt. V tomto úseku funguje AI poprvé mimo uzavřený systém S-Bahn, musí se tak vypořádat se smíšenou dopravou, tedy nákladní, regionální a dálkovou. Pokud zkoušky dopadnou úspěšně, bude v dalším kroku nasazena na značně vytíženou trasu mezi Mannheimem a Basilejí.
DB k podpoře řízení dopravy používají vlastní nástroj umělé inteligence, jenž v reálném čase propočítává různé varianty řešení dopravních situací. Takto vypracované návrhy pak umožní dispečerům rychleji zasáhnout, a zamezit tomu, aby ostatní vlaky musely zpomalovat a zastavovat v případě, že jiná souprava blokuje daný úsek trati. AI díky tomu zajišťuje větší přesnost a pomáhá vytvářet větší kapacitu na kolejích, neboť dokáže lépe využít stávající infrastrukturu. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

SBB je zpět v černých číslechSBB je zpět v černých číslech

29.4.2024 - Hospodaření švýcarských železnic SBB skončilo poprvé od roku 2019 v plusu. Stalo se tak především díky rekordnímu počtu cestujících, které dopravce přepravil. Společnost díky tomu vykázala za rok 2023 zisk po čtyřech letech, a… »

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

26.4.2024 - Polský státní dopravce PKP Intercity přidělil svůj historicky největší kontrakt společnosti H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP). Výrobce se sídlem v Poznani, který uspěl v soutěži vypsané v prosinci 2022, vyrobí 300… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika