Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

30.1.2025

Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní vlaky jsou stoprocentně financovány regionálním dopravním úřadem Île-de-France Mobility a určeny pro jednu z nejrušnějších aglomerací v Evropě. Vyjedou na linkách RER D a RER E v systému Île-de-France Mobilités spojující centrum Paříže s jejími jižními a východními předměstími.

Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

Objednávka je součástí rámcové smlouvy podepsané v roce 2017 mezi SNCF Voya­geurs a výrobcem kolejových vozidel firmou Alstom, kdy si dopravce závazně objednal 71 vlaků. Loni přidal dalších 60 a nyní pětatřicet. Dosud tak bylo nasmlouváno celkem 166 těchto jednotek, z toho 130 pro linku RER E a 36 pro RER D. První z nich se v provozu objevily v listopadu 2023 na spojích RER E. Další pak byly nasazeny v závěru uplynulého roku. Rámcová smlouva umožňuje objednávku až 255 jednotek. Ty vychází z konceptu příměstských vozidel, konkrétně ze souprav Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Výhodou je jejich výraznější zrychlení i zpomalování než u předchozí generace díky osmi hnacím podvozkům. Vyrobeny budou dvě varianty – šestivozová o délce 112 metrů a sedmivozová se 130 metry. Kratší verze má kapacitu 1 563 cestujících, z toho 501 míst k sezení, delší 604 míst. Jsou plně nízkopodlažní a navrženy tak, aby přepravily co nejvíce cestujících a zároveň se maximálně urychlil jejich nástup a výstup. To umožní dva metry široké dveře. V každém z koncových vozů jsou také plošiny usnadňující přístup cestujícím na invalidním vozíku. Maximální rychlost je 140 km/h. Součástí výbavy je technologie pro automatické řízení vlaku, USB zásuvky, LED osvětlení a informační systém. Montovány jsou v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu s přispěním devíti dalších filiálek ve Francii a závodu v České Lípě, kde se vyrábí hrubé stavby vložených vozů.          


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ÖBB koupí dalších 30 elektrických jednotek Mireo ÖBB koupí dalších 30 elektrických jednotek Mireo

28.3.2025 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) si u Siemens Mobility objednaly dalších 30 elektrických jednotek Mireo pro příměstskou a regionální dopravu. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní… »

Siemens má první zakázku na Vectrony s bateriovým modulemSiemens má první zakázku na Vectrony s bateriovým modulem

23.3.2025 - Společnost Siemens Mobility získala první zakázku na elektrické lokomotivy Vectron s bateriovým modulem poslední míle. Dva stroje s tímto modulem pro krátkou jízdu mimo elektrifikované tratě si objednala švýcarská společnost Widmer… »

Koridor mezi Berlínem a Hamburkem se uzavřeKoridor mezi Berlínem a Hamburkem se uzavře

15.3.2025 - Německo se připravuje na jedno z největších omezení na železnici v historii země. Od 1. srpna bude kvůli modernizaci na devět měsíců zcela uzavřena trať mezi dvěma největšími německými městy, Berlínem a Hamburkem. Dálkové… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika