Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Alstom představil maketu nové Coradie

Alstom představil maketu nové Coradie

29.6.2023 – autor: PETR SLONEK

Zástupci výrobce kolejových vozidel Alstom a Dánských státních drah (Danske Statsbaner – DSB) představili veřejnosti model nových vlaků IC5 Coradia Stream v reálné velikosti. Maketa části jednotky v měřítku 1 : 1 je prvním konkrétním výstupem spolupráce obou stran, která začala v dubnu 2021 podpisem rámcové smlouvy v hodnotě 2,6 miliardy eur na dodávku 100 vlaků Coradia Stream pro rychlost 200 km/h.

Alstom představil maketu nové Coradie

Součástí největší zakázky v historii DSB je i servis na dobu patnácti let. Jednotky dostanou označení IC5 a DSB už potvrdily zájem o další vlaky. Vytvoření makety má cestujícím i samotnému dopravci pomoci udělat si představu o tom, jak přesně bude vypadat interiér vozu po dokončení. Ověřit se má i funkčnost a design vlaku pro různé skupiny lidí, například pro pasažéry se sníženou pohyblivostí. Podle výkonného ředitele Alstomu v Dánsku Emmanuela Henryho se zákazníci dočkají pohodlnějšího cestování než doposud, a to díky větším sedačkám, sklápěcím stolům či zásuvkám na dobíjení drobné elektroniky. 
I model vagonu IC5 je vybavený sedadly, stolky a dalšími prvky, jež poslouží k ověření funkčnosti vlaku zákazníky i zaměstnanci DSB. Nový design nabízí vylepšené funkce pro cestující, jako je větší prostor u stolu, samostatné pod­ručky, světlo na čtení a nabíjecí zařízení na každém sedadle. Kromě toho bude mít IC5 více obrazovek, než mají současné vlaky DSB, což cestujícím poskytne dostupnější informace o cestě. Alstom očekává, že na základě připomínek ještě přistoupí k drobným úpravám interiéru.

Do provozu v roce 2024
Výhodou nových souprav je i jejich zrychlení, které bylo jedním z kritérií. Součástí kontraktu je vybudování nových dep na údržbu v Kodani a Aarhusu. První vlaky mají začít jezdit v roce 2024 a všechny  budou dodány do roku 2029. Dánské dráhy jejich prostřednictvím nahradí dieselové jednotky IC3 a IC4. Ty budou provozovány jako meziměstské a regionální vlaky. 
IC5 jsou přizpůsobeny aktuálním požadavkům dánské železniční sítě a jejich maximální rychlost činí 200 km/h. To umožní využití velkých infrastrukturních projektů na tamní železnici, na nichž se nyní pracuje, jako je elektrifikace. IC5 má pět vagonů s 300 místy k sezení. Samozřejmostí je nízkopodlažnost, dostatek míst pro kola a kočárky. Nabídne rovněž více prostoru pro uložení zavazadel než stávající vlaky.
„Společně se společností Alstom jsme dosáhli důležitého milníku. Vlaky IC5 budou za několik let páteří klimaticky příznivé, pohodlné a efektivní dopravy v Dánsku,“ prohlásil generální ředitel dánských státních drah Flemming Jensen.
„Po dokončení makety IC5 v reálné velikosti s finálním designem se nyní můžeme těšit na výrobu a dodávku jednotek, které vycházejí z naší osvědčené rodiny vlaků Coradia Stream. Ty kombinují inovace a skvělý komfort cestujících tím nejlepším možným způsobem. Vlaky byly vyvinuty přímo pro Dánsko, takže jinde takové nenajdete,“ dodal Henry.
Alstom působí v Dánsku již dvacet let, přičemž v zemi prodal více než 500 regio­nálních vlaků a také signalizační zařízení. Současně zde dodává evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) pro tratě ve východní části země a také technologie pro palubní zařízení. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika