Železničář / Zahraničí / Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx
Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx
7.4.2022 – autor: PETR SLONEK
Francouzský výrobce železničních vozidel Alstom dodá na základě nedávno uzavřené rámcové smlouvy belgickým drahám Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) až 50 elektrických lokomotiv Traxx třetí generace. Počítá se s jejich nasazením zejména v osobní dopravě. První závazná objednávka SNCB v hodnotě přibližně 120 milionů eur pokrývá výrobu a homologaci celkem 24 lokomotiv. Očekává se, že dodávky prvních kusů začnou v roce 2026.
![Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx](/assets/zeleznicar/zahranici/alstom-zahrando-1260.jpg)
Nové stroje hodlají SNCB využívat pro potřeby vnitrostátní a přeshraniční dopravy na elektrifikovaných sítích v Belgii, Nizozemsku, Lucembursku a Německu, včetně řady vysokorychlostních tratí. Jsou navrženy pro použití na tratích s různými napájecími systémy napříč těmito zeměmi. Instalován do nich samozřejmě bude zabezpečovací systém ETCS.
„Lokomotiva Traxx je nejudržitelnějším řešením mobility ve své kategorii a může se pochlubit osvědčenou spolehlivostí a optimalizovaným cyklem údržby,“ řekl při podpisu kontraktu výkonný ředitel Alstom Benelux Bernard Belvaux. Vývoj nové generace lokomotiv staví na osvědčeném úspěchu platformy Traxx. Za posledních 20 let se po celém světě prodalo více než 2 400 kusů. Schváleny jsou ve 20 zemích a pokrývají celkový roční nájezd více než 300 milionů kilometrů. V zemích Beneluxu jezdí aktuálně už bezmála 280 strojů Traxx v komerčním provozu.
Traxx třetí generace nabízí zvýšený provozní výkon – jezdí rychlostí 200 km/h, poskytuje zvýšenou flexibilitu a splňuje nejnovější požadavky bezpečnostních norem TSI. Výhodou je rovněž prodloužení intervalů údržby o 33 %. Tím se zlepší především možnost nasazení strojů do provozu.
Lokomotiva Traxx byla navržena v závodě Alstomu v německém Mannheimu a samotná montáž se odehrává v závodě v Kasselu. Podvozky dodávají strojírny v Siegenu a skříně jednotlivých strojů se vyrábí v polské Vratislavi. Závod Alstomu v Charleroi bude poskytovat zabezpečovače.
Další články této rubriky
Švýcaři koupí vlaky pro curyšský S-Bahn
25.7.2024 - Švýcarské spolkové dráhy SBB hodlají investovat miliardy franků do obnovy vozového parku příměstské dopravy. Nakoupí celkem 116 nových patrových jednotek pro curyšský S-Bahn a západní Švýcarsko, kde mají být nasazeny od roku… »
SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje
21.7.2024 - Švýcarský dopravce SBB se rozhodl využít opce a objednal u společnosti Stadler celkem 33 nových nízkopodlažních jednotek Stadler FLIRT Evo. Určeny jsou pro přeshraniční regionální dopravu mezi severozápadní částí země a Alsaskem… »
Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresy
14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »