Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx

Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx

7.4.2022 – autor: PETR SLONEK

Francouzský výrobce železničních vozidel Alstom dodá na základě nedávno uzavřené rámcové smlouvy belgickým drahám Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) až 50 elektrických lokomotiv Traxx třetí generace. Počítá se s jejich nasazením zejména v osobní dopravě. První závazná objednávka SNCB v hodnotě přibližně 120 milionů eur pokrývá výrobu a homologaci celkem 24 lokomotiv. Očekává se, že dodávky prvních kusů začnou v roce 2026.

Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx

Nové stroje hodlají SNCB využívat pro potřeby vnitrostátní a přeshraniční dopravy na elektrifikovaných sítích v Belgii, Nizozemsku, Lucembursku a Německu, včetně řady vysokorychlostních tratí. Jsou navrženy pro použití na tratích s různými napájecími systémy napříč těmito zeměmi. Instalován do nich samozřejmě bude zabezpečovací systém ETCS.
„Lokomotiva Traxx je nejudržitelnějším řešením mobility ve své kategorii a může se pochlubit osvědčenou spolehlivostí a optimalizovaným cyklem údržby,“ řekl při podpisu kontraktu výkonný ředitel Alstom Benelux Bernard Belvaux. Vývoj nové generace lokomotiv staví na osvědčeném úspěchu platformy Traxx. Za posledních 20 let se po celém světě prodalo více než 2 400 kusů. Schváleny jsou ve 20 zemích a pokrývají celkový roční nájezd více než 300 milionů kilometrů. V zemích Beneluxu jezdí aktuálně už bezmála 280 strojů Traxx v komerčním provozu.
Traxx třetí generace nabízí zvýšený provozní výkon – jezdí rychlostí 200 km/h, poskytuje zvýšenou flexibilitu a splňuje nejnovější požadavky bezpečnostních norem TSI. Výhodou je rovněž prodloužení intervalů údržby o 33 %. Tím se zlepší především možnost nasazení strojů do provozu.
Lokomotiva Traxx byla navržena v závodě Alstomu v německém Mannheimu a samotná montáž se odehrává v závodě v Kasselu. Podvozky dodávají strojírny v Siegenu a skříně jednotlivých strojů se vyrábí v polské Vratislavi. Závod Alstomu v Charleroi bude poskytovat zabezpečovače.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 1

Další články této rubriky

Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu SemmeringRakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering

2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben… »

Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratíSiemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí

1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu… »

DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotkuDB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku

4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika