Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy

Zahraničí - všechny zprávy

Legenda maďarské pusty brázdí koleje přes čtyři desítky letLegenda maďarské pusty brázdí koleje přes čtyři desítky let

6.9.2013 - Neuvěřitelných čtyřicet let uběhlo od doby, kdy Maďarské státní dráhy převzaly svoji první dieselovou lokomotivu řady M41. Stalo se tak 1. června 1973. Od toho dne se staly neodmyslitelnou součástí maďarských neelektrifikovaných tratí. Nesou přezdívku Csörgő a byly vyráběny výhradně z domácích komponentů.

Celý článek »

 

Motorová chlouba NDR získala renomé na VindoboněMotorová chlouba NDR získala renomé na Vindoboně

15.8.2013 - Začátkem šedesátých let vznikly v Německé demokratické republice na tehdejší dobu neobvyklé motorové jednotky řady VT. Představovaly odpověď na západoněmecké TEE. V době největší slávy se objevily na mezinárodních spojích, především na proslulé Vindoboně mezi Berlínem, Prahou a Vídní.

Celý článek »

 

Čína nabírá rychlost: smělé plány jsou znovu v kurzuČína nabírá rychlost: smělé plány jsou znovu v kurzu

31.7.2013 - Korupční skandály a jedno velké železniční neštěstí vedly k tomu, že se ambiciózní rozvoj vysokorychlostních tratí v Číně když ne zastavil, tak aspoň přibrzdil. Nyní se penězovod opět otevřel a do plánů a projektů na další vysokorychlostní tratě byly nově zapracovány i klimaticky náročné oblasti v severovýchodní části země.

Celý článek »

 

Nejžádanější rychlovlak: značka Velaro se na trhu prosadilaNejžádanější rychlovlak: značka Velaro se na trhu prosadila

19.7.2013 - Zahraniční média píší o Velaru jako o nejúspěšnějším rychlovlaku světa. Elektrické trakční jednotky z této rodiny totiž provozují drážní společnosti v Německu, Španělsku, Rusku a v Číně. Rozhodla se pro něj i společnost Eurostar provozující spoje z evropského kontinentu do Velké Británie. Vyrobeno má být celkem přes 300 elektrických jednotek skládajících se z více než 3 tisíc vozů. Na vývoji a modifikaci souprav pro jednotlivé zákazníky se podílejí také inženýři z České republiky.

Celý článek »

 

Století švýcarské dráhy BLS přes alpský masivStoletí švýcarské dráhy BLS přes alpský masiv

3.7.2013 - Švýcarská soukromá společnost BLS letos v červnu slaví sto let. Provoz na takzvaném Lötschbergbahnu, který vede přes alpský masiv, byl totiž zahájen právě 28. června 1913. Horská dráha v úseku Frutigen – Brig měří šedesát kilometrů. Vede přes tak náročný terén, že státní orgány přispěly na její výstavbu jen malou částkou a většinu financí muselo zajistit soukromé francouzské konsorcium. Dominantou tratě je 35 kilometrů dlouhý tunel Lötschberg.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika