Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Století švýcarské dráhy BLS přes alpský masiv
3.7.2013 - Švýcarská soukromá společnost BLS letos v červnu slaví sto let. Provoz na takzvaném Lötschbergbahnu, který vede přes alpský masiv, byl totiž zahájen právě 28. června 1913. Horská dráha v úseku Frutigen – Brig měří šedesát kilometrů. Vede přes tak náročný terén, že státní orgány přispěly na její výstavbu jen malou částkou a většinu financí muselo zajistit soukromé francouzské konsorcium. Dominantou tratě je 35 kilometrů dlouhý tunel Lötschberg.
Čtvrtý železniční balíček EU neměří každému stejně
10.6.2013 - V prosinci 2019 možná dojde k plnému otevření železničního trhu v oblasti vnitrostátní dálkové a regionální dopravy ve všech členských státech EU. Alespoň s tím počítá čtvrtý železniční balíček Evropské komise, jehož návrh byl zveřejněn na začátku letošného roku. Cesta, po které se evropští dopravci mají vydat, je ale značně kontroverzní, protože pro všechny státy nebudou platit stejné podmínky.
Evropské peníze zachraňují koleje v Rumunsku
23.5.2013 - Po několika letech nečinnosti, kdy se neprováděly žádné důležité stavební práce na infrastruktuře rumunských železnic a dokonce se šetřilo i na její základní údržbě, byla v roce 2011 zahájena řada významných projektů. Může za to finanční podpora z evropských dotačních programů i úvěry z Evropské investiční banky. Modernizuje se i tramvajová síť.
Železniční projekt Citybanan pro stockholmskou MHD
13.5.2013 - Hluboko pod ulicemi Stockholmu se začíná rýsovat nová železnice, která vyřeší desítky let starý problém s malokapacitní kolejovou dopravou ve švédském hlavním městě. Projekt Citybanan by se svým významem mohl přirovnat k pražskému Novému spojení, které výrazným způsobem rozšířilo cestu do centra metropole.
Do liberalizace dopravního trhu Švýcary nikdo nenutí
25.4.2013 - Evropská komise chce kolejovou dopravu dále liberalizovat. Otázkou ale zůstává, jakým směrem se vydá Švýcarsko. Pokud srovnáme úroveň železnice v jednotlivých částech našeho kontinentu, země helvetského kříže je na tom určitě nejlépe, a to i z hlediska podpory státu. Přežila by ale kvalita švýcarské železnice masivní vlnu liberalizace?