Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Evropské peníze zachraňují koleje v Rumunsku
23.5.2013 - Po několika letech nečinnosti, kdy se neprováděly žádné důležité stavební práce na infrastruktuře rumunských železnic a dokonce se šetřilo i na její základní údržbě, byla v roce 2011 zahájena řada významných projektů. Může za to finanční podpora z evropských dotačních programů i úvěry z Evropské investiční banky. Modernizuje se i tramvajová síť.
Železniční projekt Citybanan pro stockholmskou MHD
13.5.2013 - Hluboko pod ulicemi Stockholmu se začíná rýsovat nová železnice, která vyřeší desítky let starý problém s malokapacitní kolejovou dopravou ve švédském hlavním městě. Projekt Citybanan by se svým významem mohl přirovnat k pražskému Novému spojení, které výrazným způsobem rozšířilo cestu do centra metropole.
Do liberalizace dopravního trhu Švýcary nikdo nenutí
25.4.2013 - Evropská komise chce kolejovou dopravu dále liberalizovat. Otázkou ale zůstává, jakým směrem se vydá Švýcarsko. Pokud srovnáme úroveň železnice v jednotlivých částech našeho kontinentu, země helvetského kříže je na tom určitě nejlépe, a to i z hlediska podpory státu. Přežila by ale kvalita švýcarské železnice masivní vlnu liberalizace?
Jaké novinky přinese letošní rok německé železnici?
11.4.2013 - Dokončení dodávek nových lokomotiv Gravita, možný start vysokorychlostních jednotek řady 407 a vícemotorových lokomotiv a také pravděpodobné zahájení provozu příměstské rychlodráhy S-Bahn v lipské aglomeraci ve středním Německu. To jsou jen některé názvy novinových titulků, které se měly letos objevit ve spojitosti s železniční dopravou v Německu.
Před 80 lety začala v Německu vysokorychlostní doprava
28.3.2013 - Zahájení pravidelného provozu rychlostí 160 km/h odstartovalo v sousedním Německu před 80 lety. První pravidelný spoj ze skupiny tzv. létajících expresů se vydal na trať 15. května 1933 mezi Berlínem a Hamburkem. Slavná jednotka řady 877 Fliegender Hamburger tak začala novou kapitolu v historii železnice. Málokoho tehdy určitě napadlo, že za několik desetiletí se hranice vysokých rychlostí posune na 200 km/h a později dokonce na 300 km/h nebo ještě víc.