Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Stanice Wien Hauptbahnhof v prosinci otevírá i pro dálkové spoje
9.5.2014 - Už jen přibližně půl roku zbývá do otevření obchodní galerie BahnhofCity Wien Hauptbahnhof a jen o několik málo měsíců více do přesměrování velké části vlaků na nové vídeňské hlavní nádraží. Práce na jednom z největších současných infrastrukturních projektů Rakouska vrcholí. V březnu byla dokončena střecha hlavní, 100 metrů dlouhé a 25 metrů široké odbavovací haly na Südtiroler Platz. Stavební práce se přesouvají do dalších objektů, kde se instaluje topení, klimatizace nebo vzduchotechnika.
S-Bahn v Drážďanech se rozvíjí i po čtyřiceti letech
24.4.2014 - Drážďanský S-Bahn oslavil loni na podzim své 40. narozeniny. Přesně 30. září 1973 zde byl poprvé zaveden taktový jízdní řád městské a příměstské dopravy, což je považováno za start nového systému veřejné dopravy. Od té doby se celý systém hodně změnil. Několikrát se vyměnil vozidlový park, byly zrekonstruovány mnohé tratě a zkráceny intervaly. S-Bahn v Drážďanech se stal v NDR vzorem pro stejné systémy také v Rostocku a Magdeburgu.
Spolehlivé stroje řady 131 odvádějí těžkou práci na nákladech
8.4.2014 - Jejich revírem je štreka, tempo je obdivuhodné, jejich protivníky jsou náročné sklony tratě a odpor vzduchu. Pracují ve dne v noci, jejich úkolem je odvézt tuny nákladu na místo určení. Řeč je o lokomotivách řady 131, které získaly pověst spolehlivých strojů na těžkých nákladních vlacích.
Zkapalněný zemní plyn může jako palivo nahradit naftu
27.3.2014 - Zvyšující se cena nafty v Severní Americe pobízí přední železniční společnosti k využívání zkapalněného zemního plynu jako alternativního paliva. Jednak je levnější, jednak i šetrnější k životnímu prostředí. Na tratích, kde jezdí nákladní vlaky, prakticky chybí trakční vedení, takže nafta zatím zůstává hlavním a jediným zdrojem energie. S pohonem na zkapalněný zemní plyn ale počítají i v Rusku, kde jsou tratě do značné míry elektrizované.
Stará Gotthardská dráha dá sbohem dálkovým vlakům
13.3.2014 - Až bude v prosinci 2016 uveden do provozu základní tunel Gotthard, ztratí horská trať v úseku Erstfeld – Göschenen – Airolo – Biasca význam pro tranzitní dopravu. Švýcarské spolkové dráhy teprve nedávno oficiálně oznámily, jakou osobní dopravu na této trati od roku 2017 nabídnou. Nově to budou regionální expresy označené jako S-Bahn, které budou jezdit v hodinovém taktu.