Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Rychlovlak pro Gotthard: nízké podlahy a oddělené toalety
18.9.2014 - Švýcarské spolkové dráhy oznámily, že si objednaly 29 nových rychlovlaků v hodnotě téměř jedné miliardy franků pro severojižní spojení přes základový Gotthardský tunel. Jednotky dodá domácí firma Stadler Rail. Dohoda zahrnuje také opci na dodávku dalších až 92 jednotek. Stadler se chce tímto krokem zařadit mezi malé množství evropských výrobců vysokorychlostních vlaků.
Rozmach příměstské dopravy v bostonské aglomeraci
4.9.2014 - Jako ve starém Římě i v bostonské aglomeraci vedou všechny cesty do tamního hlavního města státu Massachusetts. Nejen silniční, ale i železniční síť se totiž hvězdicově sjíždí do přímořské metropole Bostonu. V centru města jsou dvě hlavová nádraží, která slouží pro dálkovou dopravu společnosti Amtrak i příměstskou dopravu MBTA, kterou denně využije takřka 130 tisíc cestujících.
S-Bahn ve švýcarském Curychu dostane moderní posilu
21.8.2014 - Švýcarský národní dopravce SBB objednal u domácí společnosti Stadler Rail dalších 19 šestivozových elektrických jednotek známých jako DOSTO nebo také jako STADLER KISS, u SBB označených jako řada RABe 511. Hodnota zakázky je 397 milionů CHF (asi 9 miliard Kč). Jednotky budou uvedeny do provozu na konci roku 2018 a doplní již 30 dodaných vozidel stejné řady provozovaných v rámci systému S-Bahn Zürich.
Slováci si naplánovali rozvoj dopravy do roku 2020
7.8.2014 - U našich východních sousedů připravuje tamní ministerstvo dopravy, výstavby a regionálního rozvoje řadu rozvojových projektů týkajících se drážní, tedy nejen železniční, ale i městské dopravy na léta 2014 až 2020. V rozsáhlém materiálu se hovoří jak o projektech infrastruktury, kterou má v gesci ŽSR, tak i přepravách národního železničního dopravce ZSSK Slovensko. Zkrátka nepřijdou ani městské dopravní podniky v Bratislavě a Košicích a dalších městech, které provozují tramvajovou nebo trolejbusovou dopravu.
Staronový obojživelník pro Slovensko
24.7.2014 - O změně trakčního napájecího systému na Slovensku se zatím hovoří spíš potichu. První náznaky na změnu proudové soustavy ze stejnosměrné (3 kV) na střídavou se ale objevily při rekonstrukci železničního uzlu na Pováží – v Púchově. A bude se pokračovat dál. Národní dopravce se proto rozhodl pro důkladnou modernizaci lokomotiv řady 163. Jejím výsledkem jsou dvousystémové stroje řady 361.