Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Comeback Orient expressu? Japonci trumfují legendu
12.2.2015 - Není na světě mnoho zemí, kde je železnice tak populární, jako je tomu v Japonsku. Za modely vláčků či za luxusní cesty po železnici lidé vydají mnoho peněz. To vede provozovatele drah k vymýšlení nových věcí.
Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji
11.2.2015 - Rakousko je po Německu či Francii další zemí, kde se vlaky staly součástí letových řádů. Linec s metropolí našich jižních sousedů Vídní od 14. prosince 2014 spojují takzvané „lety ve výši nula.“ Lepší spolupráci mezi železničním a leteckým dopravcem umožnila dohoda Rakouských spolkových drah (ÖBB) s národní leteckou společností Austrian Airlines. Cestování na letiště Schwechat výrazně zrychlilo.
Železniční projekty v Nigérii ovládly čínské firmy
28.1.2015 - Pokud se dnes mluví o Nigérii, pak většinou jako o neklidném africkém státu s nepříliš fungujícím průmyslem a velkou korupcí. To se však brzy může zcela změnit. Prezident Goodluck Jonathan chce zemi dostat mezi dvacítku hospodářsky nejvyspělejších mocností a k tomu nutně potřebuje moderní infrastrukturu. Proto se nyní zaměřil na rozvoj zastaralé a zcela nevyhovující železniční sítě.
Ruská regionální doprava polyká stále více peněz
15.1.2015 - Hledání transparentního, funkčního, udržitelného, a spravedlivého modelu financování veřejné dopravy není jen otázkou menších postkomunistických států, ale trápí i takovou velmoc, jakou je Rusko. Největší obtíže se projevují v systému financování regionální a příměstské železniční dopravy, kterou zajišťují regionální samosprávní orgány. Provoz zabezpečují místní operátoři, kteří si vlaky, personál a údržbu infrastruktury objednávají u národního železničního dopravce RŽD. Ti však nejsou schopni dostát svým závazkům, a RŽD proto žádá větší dotace od státu. Rusko hledá cestu ze začarovaného kruhu, který polyká stále více peněz.
Tunel pod Atlantikem: šílenost, nebo technická realita?
23.12.2014 - Američtí výzkumníci plánují nekonvenční vysokorychlostní dopravu mezi Amerikou a Evropou. Trasa má vést v potrubí uloženém asi 100 metrů pod hladinou Atlantského oceánu. Vypadá to jako projekt vizionáře. Ráno odjede obyvatel Londýna pracovat na burzu do New Yorku, v práci stráví osm hodin a večer ještě stihne divadelní představení v Covent Garden. Ne, opravdu se nejedná o vtip, i když to může být k neuvěření.