Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Zkapalněný zemní plyn může jako palivo nahradit naftu
27.3.2014 - Zvyšující se cena nafty v Severní Americe pobízí přední železniční společnosti k využívání zkapalněného zemního plynu jako alternativního paliva. Jednak je levnější, jednak i šetrnější k životnímu prostředí. Na tratích, kde jezdí nákladní vlaky, prakticky chybí trakční vedení, takže nafta zatím zůstává hlavním a jediným zdrojem energie. S pohonem na zkapalněný zemní plyn ale počítají i v Rusku, kde jsou tratě do značné míry elektrizované.
Stará Gotthardská dráha dá sbohem dálkovým vlakům
13.3.2014 - Až bude v prosinci 2016 uveden do provozu základní tunel Gotthard, ztratí horská trať v úseku Erstfeld – Göschenen – Airolo – Biasca význam pro tranzitní dopravu. Švýcarské spolkové dráhy teprve nedávno oficiálně oznámily, jakou osobní dopravu na této trati od roku 2017 nabídnou. Nově to budou regionální expresy označené jako S-Bahn, které budou jezdit v hodinovém taktu.
Finové od nového roku nasazují dvoupodlažní jídelny
27.2.2014 - Finská národní železniční společnost VR Group uvede postupně do provozu 26 nových patrových jídelních vozů. První dvoupodlažní jídelní vůz DuettoPlus byl představen veřejnosti začátkem letošního roku. Tento gastronomický podnik na kolech je svého druhu unikátem, protože prostory pro restauraci se nacházejí rovnou ve dvou podlažích.
Italské Albatrosy neuspěly. Z Beneluxu je definitivně vracejí výrobci
13.2.2014 - Rychlé a komfortní spojení mezi Nizozemskem a Belgií mělo být spjato s jednotkami V 250 Albatros od italského výrobce AnsaldoBreda. Nizozemským železnicím (NS) a Belgickým státním drahám (SNCB) ale došla trpělivost a nespolehlivé nové soupravy vrátily výrobci. Mezi Amsterodamem, Rotterdamem, Antverpami a Bruselem proto budou nasazeny soupravy Benelux-plus a současně i vysokorychlostní vlaky Thalys. Kauza Albatros asi skončí u soudu.
Do centra Zwickau vlak a tramvaj na stejném tělese
30.1.2014 - Stotisícové saské město Zwickau se v dřívějších dobách proslavilo patrně nejvíce výrobou bakelitových vozítek Trabant. Veřejnou dopravu na jeho území zajišťují nejen autobusy, ale i několik páteřních tramvajových linek s vozidly většinou českého původu. Zatímco tramvaje jsou provozovány na úzkém rozchodu 1 000 mm, evropskou specialitou je tříkolejnicový splítkový úsek úzkého a standardního rozchodu 1 435 mm mezi stanicemi Stadthalle a Zentrum, kde jezdí i motorové železniční vozy společnosti Vogtlandbahn.