Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Německé dráhy bojují o zákazníky, hodlají čelit autobusům
3.6.2015 - Větší počet linek, menší intervaly, kratší cestovní časy, a to vše za příznivé ceny. Neuskutečnitelný sen? Nikoli. V případě německých státních drah možná už brzká realita. Vedení tamní železnice přichystalo největší zákaznickou ofenzivu v dálkové dopravě v historii Deutsche Bahn (DB). Hodlá tak čelit nástupu konkurenčních autobusů, ale také individuální automobilové a letecké dopravě. O svých záměrech na příštích 15 let informovalo vedení podniku 18. března v Berlíně.
Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci
20.5.2015 - Provoz na síti čínských vysokorychlostních tratí (VRT) v loňském roce zaznamenal výjimečný růst. Z hlediska délky VRT se svými 12 tisíci km tratí Čína jasně vede. Dnes je většina čínských významných měst propojena trasami s maximální rychlostí více než 200 km/h nebo se na jejich propojení usilovně pracuje.
Sesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v Budapešti
20.5.2015 - Značné komplikace v železniční dopravě způsobil nedávný sesuv půdy na svahu nad jižním portálem tunelu, který slouží jako jediná spojnice na budapešťské nádraží Déli pályaudvar. Nejdřív musel být provoz vlaků omezen a po vyhodnocení expertů se nakonec rozhodlo o zastavení všech vlaků na třetím nejvytíženějším nádraží v maďarské metropoli.
Dopravu ve Vídni zkvalitní čtvrtá řada pantografů
6.5.2015 - Do Vídně brzy zamíří už čtvrtá generace elektrických jednotek, které jsou využívané v systému S-Bahn. Půjde o soupravy z rodiny Desiro ML společnosti Siemens označené rakouskými železnicemi obchodní značkou ÖBB cityjet. První jednotka byla slavnostně představena v listopadu 2014 a od letošního konce roku mají být první z nich v pravidelném provozu s cestujícími.
Poláci zaškolují strojvedoucí na speciálních trenažerech
30.4.2015 - Polský železniční dopravce PKP Intercity začal v dubnu s ostrým provozem dvou trenažérů pro strojvedoucí, které jsou umístěny ve varšavském depu Olszynka Grochowska. První z nich je věrnou kopií stanoviště polského provedení elektrické lokomotivy řady EU 44, která se v Polsku nazývá Husarz, druhý simulátor je upraven jako zmodernizovaná rychlíková lokomotiva typu EP 09. Každý strojvedoucí této firmy bude muset na jednom z trenažérů absolvovat jednou za rok tříhodinové školení.