Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Poláci zaškolují strojvedoucí na speciálních trenažerech
30.4.2015 - Polský železniční dopravce PKP Intercity začal v dubnu s ostrým provozem dvou trenažérů pro strojvedoucí, které jsou umístěny ve varšavském depu Olszynka Grochowska. První z nich je věrnou kopií stanoviště polského provedení elektrické lokomotivy řady EU 44, která se v Polsku nazývá Husarz, druhý simulátor je upraven jako zmodernizovaná rychlíková lokomotiva typu EP 09. Každý strojvedoucí této firmy bude muset na jednom z trenažérů absolvovat jednou za rok tříhodinové školení.
Regionální dopravě v Německu pomohou miliardové investice do vozů
22.4.2015 - Velké výdaje, ale také mnoho problémů a kritiky. Tak se dá popsat aktuální situace u Deutsche Bahn AG v oblasti obnovy vozidlového parku. Na jedné straně se řeší potíže s pozdě převzatými a s prodlevou uváděnými vagony a lokomotivami do provozu, současně se ale největší železniční společnost Německa nachází uprostřed fáze největších investic do vozů pro osobní dopravu.
Ptakopysk po polsku: Otestovali jsme Pendolino PKP IC
9.4.2015 - V polovině loňského prosince se začala psát další železniční epocha Polska. Do rutinního provozu vstoupily nové jednotky Pendolino řady 2 370, kterým se přezdívá podle prodlouženého čela Dziobak (česky Ptakopysk). Zahájení provozu sice provázely technické problémy, ty se ale ve většině případů podařilo vyřešit. Nejnovější vlaky PKP Intercity mohou sice jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině, infrastruktura však povoluje rychlosti podstatně nižší. Dvoustovkou mohou svištět jen na několika desítkách kilometrů mezi Katovicemi a Varšavou.
Maďaři nakoupili posily od rakouských drah pro Miskolc
8.4.2015 - Na tratích okolo Miskolce na severovýchodě Maďarska se dosud jezdilo v nechvalně známých nejstarších vagonech, jaké zdejší dráhy MÁV-Start měly k dispozici. K cestování v 21. století již nedůstojné, bezmála muzeální exponáty brázdily koleje na sever a východ od Miskolce. Teď to ale vypadá, že už se konečně i tam blýská na lepší časy.
Smělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 let
25.3.2015 - Zajímavé postřehy k rozvoji železnice nabízí nedávno schválený plán na „Financování a další rozvoj železniční infrastruktury“ (FABI) ve Švýcarsku. Jeho realizací byl pověřen Spolkový úřad pro dopravu (BAV). Na konci roku 2014 předložil první detailní koncepci s výhledem až do roku 2025. Co tedy čeká zákazníky SBB v následujících deseti letech?