Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy

Zahraničí - všechny zprávy

Nestárnoucí legenda brázdí rakouské koleje už 40 letNestárnoucí legenda brázdí rakouské koleje už 40 let

24.6.2015 - Je to už čtyřicet let, co u našich jižních sousedů vznikla lokomotivní řada 1044. Zřejmě pro svůj charakteristický výrazný zvuk získala doma v Rakousku přezdívku Alpenstaubsauger, tedy alpský vysavač. Zástupci této série ovládli provoz na hlavních koridorech v zemi, ať už šlo o tratě Westbahn, Südbahn, Tauernbahn nebo Arlbergbahn.

Celý článek »

 

Tramvaje na pneumatikách si vystačí s jedinou kolejnicíTramvaje na pneumatikách si vystačí s jedinou kolejnicí

24.6.2015 - V současnosti jich na celém světě najdete pouze několik a dá se o nich směle hovořit jako o experimentálním dopravním prostředku. Jednokolejky se na začátku 21. století prezentovaly jako převratný a nadějný vynález. Po zhruba desetiletých zkušenostech z jednotlivých provozů ve světě se však začínají někde jevit jako méně spolehlivé.

Celý článek »

 

Německé dráhy bojují o zákazníky, hodlají čelit autobusůmNěmecké dráhy bojují o zákazníky, hodlají čelit autobusům

3.6.2015 - Větší počet linek, menší intervaly, kratší cestovní časy, a to vše za příznivé ceny. Neuskutečnitelný sen? Nikoli. V případě německých státních drah možná už brzká realita. Vedení tamní železnice přichystalo největší zákaznickou ofenzivu v dálkové dopravě v historii Deutsche Bahn (DB). Hodlá tak čelit nástupu konkurenčních autobusů, ale také individuální automobilové a letecké dopravě. O svých záměrech na příštích 15 let informovalo vedení podniku 18. března v Berlíně.

Celý článek »

 

Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci

20.5.2015 - Provoz na síti čínských vysokorychlostních tratí (VRT) v loňském roce zaznamenal výjimečný růst. Z hlediska délky VRT se svými 12 tisíci km tratí Čína jasně vede. Dnes je většina čínských významných měst propojena trasami s maximální rychlostí více než 200 km/h nebo se na jejich propojení usilovně pracuje.

Celý článek »

 

Sesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v BudapeštiSesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v Budapešti

20.5.2015 - Značné komplikace v železniční dopravě způsobil nedávný sesuv půdy na svahu nad jižním portálem tunelu, který slouží jako jediná spojnice na budapešťské nádraží Déli pályaudvar. Nejdřív musel být provoz vlaků omezen a po vyhodnocení expertů se nakonec rozhodlo o zastavení všech vlaků na třetím nejvytíženějším nádraží v maďarské metropoli.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika