Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Vysokorychlostní Čína drtí konkurenci
20.5.2015 - Provoz na síti čínských vysokorychlostních tratí (VRT) v loňském roce zaznamenal výjimečný růst. Z hlediska délky VRT se svými 12 tisíci km tratí Čína jasně vede. Dnes je většina čínských významných měst propojena trasami s maximální rychlostí více než 200 km/h nebo se na jejich propojení usilovně pracuje.
Sesuv půdy paralyzoval nádraží Déli pályaudvar v Budapešti
20.5.2015 - Značné komplikace v železniční dopravě způsobil nedávný sesuv půdy na svahu nad jižním portálem tunelu, který slouží jako jediná spojnice na budapešťské nádraží Déli pályaudvar. Nejdřív musel být provoz vlaků omezen a po vyhodnocení expertů se nakonec rozhodlo o zastavení všech vlaků na třetím nejvytíženějším nádraží v maďarské metropoli.
Dopravu ve Vídni zkvalitní čtvrtá řada pantografů
6.5.2015 - Do Vídně brzy zamíří už čtvrtá generace elektrických jednotek, které jsou využívané v systému S-Bahn. Půjde o soupravy z rodiny Desiro ML společnosti Siemens označené rakouskými železnicemi obchodní značkou ÖBB cityjet. První jednotka byla slavnostně představena v listopadu 2014 a od letošního konce roku mají být první z nich v pravidelném provozu s cestujícími.
Poláci zaškolují strojvedoucí na speciálních trenažerech
30.4.2015 - Polský železniční dopravce PKP Intercity začal v dubnu s ostrým provozem dvou trenažérů pro strojvedoucí, které jsou umístěny ve varšavském depu Olszynka Grochowska. První z nich je věrnou kopií stanoviště polského provedení elektrické lokomotivy řady EU 44, která se v Polsku nazývá Husarz, druhý simulátor je upraven jako zmodernizovaná rychlíková lokomotiva typu EP 09. Každý strojvedoucí této firmy bude muset na jednom z trenažérů absolvovat jednou za rok tříhodinové školení.
Regionální dopravě v Německu pomohou miliardové investice do vozů
22.4.2015 - Velké výdaje, ale také mnoho problémů a kritiky. Tak se dá popsat aktuální situace u Deutsche Bahn AG v oblasti obnovy vozidlového parku. Na jedné straně se řeší potíže s pozdě převzatými a s prodlevou uváděnými vagony a lokomotivami do provozu, současně se ale největší železniční společnost Německa nachází uprostřed fáze největších investic do vozů pro osobní dopravu.