Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Projekt katarského metra sází na pevnou jízdní dráhu
28.10.2015 - V Dauhá, hlavním městě Kataru, vzniká projekt, za který by se nemusel stydět ani Londýn nebo New York – zbrusu nová podzemní dráha fascinujících parametrů. Čtyři linky nového metra budou propojovat centrum města s obchodními a obytnými čtvrtěmi. V centru metro povede pod zemí, na periferii pak na úrovni silnic nebo výše. Při fotbalovém mistrovství světa v roce 2022 má metro zajišťovat propojení mezi jednotlivými stadiony.
Vietnamskou železnici brzdí korupce i předražené zakázky
27.10.2015 - Železnice ve Vietnamu se delší dobu potýkala s nedostatečným financováním. V posledních deseti letech se ale situace díky 6,5% ročnímu růstu HDP výrazně změnila. Rostoucí ekonomika umožňuje vládě stálou podporu rozvoje dopravy – modernizaci a rozvoj infrastruktury. Zlomovým okamžikem v rozvoji drah se stalo schválení Strategie rozvoje železnic do 2020 s výhledem do 2050. Problémem však je korupce a časté navyšování rozpočtu jednotlivých akcí.
Švýcaři chystají na trať Albulabahn „railjet“ pro metrový rozchod
14.10.2015 - Jako malý railjet může působit projekt nové netrakční soupravy Rhétské dráhy pro páteřní trať Albulabahn z Churu do St. Moritz. Ucelená souprava komfortních klimatizovaných osobních vozů s množstvím nových služeb, doplněná řídicím vozem a tažená nebo tlačená elektrickou lokomotivou má v příštích letech nahradit starší vozy na lince R/RE Chur – St. Moritz. První z nových souprav mají být uvedeny do provozu na konci roku 2016.
Krušné hory provrtá německá část VRT Praha – Berlín
23.9.2015 - O nové trati, která má spojit Prahu s Berlínem, se poměrně hlasitě mluví nejen u nás, ale i v Německu. Zejména Sasko má enormní zájem na její výstavbě. Zatímco česká strana zvažuje varianty trasování, Němci mají jasno. Dálková osobní, ale i nákladní doprava opustí labské údolí a nová trať doslova provrtá Krušné hory. Z 36 kilometrů celkové délky povede pětadvacet kilometrů pod masivem.
Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard
23.9.2015 - Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460.