Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
THALYS – vínové vlaky pro vysokorychlostní trati slaví dvacetiny
25.3.2016 - Rok 1996 znamenal pro evropskou vysokorychlostní dopravu další z milníků. Poprvé se rozjely mezistátní vysokorychlostní vlaky pod značkou Thalys a několik let poté byly otevřeny první mezistátní vysokorychlostní tratě. Před rokem 1996 už zajížděly národní rychlovlaky do sousedních zemí, například TGV z Francie do Ženevy nebo německé ICE do Basileje a Curychu, ale teprve projekty Eurostar a Thalys odstartovaly skutečně celoevropský vysokorychlostní dopravní systém.
Polské rychlíky budou FLIRTovat
10.2.2016 - Polský dopravce PKP Intercity s novým jízdním řádem pro letošní rok pokračuje v razantní obměně svých souprav. Po uvedení rychlovlaků Pendolino v roce 2014 se loni pochlubil novými rychlíkovými jednotkami FLIRT3, DART a motorovými lokomotivami GAMA.
Modernizace parku ZSSK ve dvousystémové dimenzi
10.2.2016 - Postupný přechod na střídavou trakční soustavu nutí slovenského národního dopravce Železniční společnost Slovensko (ZSSK) přemýšlet ve „dvousystémové dimenzi“ více než kdy předtím. V plánu je proto nákup nových vozidel, která budou schopna provozu nejen po plném přechodu na 25 kV/50 Hz, ale i během poměrně dlouhého období změny napájecího systému. S financováním vozidel má pomoci EU, podobně jako s realizací pracovišť technicko-hygienické údržby, která budou plnit i roli center pro lehkou údržbu vozidlového parku.
EU uvolnila na evropské dopravní stavby rekordní sumu
30.12.2015 - Evropská unie dala k dispozici 13,1 miliardy eur na rozvoj evropské dopravní infrastruktury. Rozhodnutí o financování staveb schválil v červnu příslušný výbor pro víceletý program Connecting Europe Facility (CEF). Právě železnice z balíku získá nejvíc, na druhém místě je lodní doprava. Komisařka pro dopravu Violeta Bulcová to považuje za největší investiční plán EU, který zde kdy v oblasti dopravních staveb vznikl. Do roku 2020 Unie podpoří 276 projektů, ve druhém kole pak vypíše soutěže s podporou dalších 11 mld. eur.
InterCity v Německu získají novou tvář v podobě patra
22.12.2015 - Po několika letech příprav získají spoje InterCity německých železnic DB AG novou tvář. Do provozu přicházejí moderní patrové soupravy na bázi push-pull, které těží z koncepce vlaků Twindexx Vario společnosti Bombardier. DB AG si zatím objednala ve dvou sériích celkem 44 souprav o 220 vozech. Pohyb zajistí lokomotivy řady 146.2 označované výrobcem jako typ Traxx P160 AC2. Hovoří se však o nasazení až 120 souprav do roku 2030.