Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Švýcaři chystají na trať Albulabahn „railjet“ pro metrový rozchod
14.10.2015 - Jako malý railjet může působit projekt nové netrakční soupravy Rhétské dráhy pro páteřní trať Albulabahn z Churu do St. Moritz. Ucelená souprava komfortních klimatizovaných osobních vozů s množstvím nových služeb, doplněná řídicím vozem a tažená nebo tlačená elektrickou lokomotivou má v příštích letech nahradit starší vozy na lince R/RE Chur – St. Moritz. První z nových souprav mají být uvedeny do provozu na konci roku 2016.
Krušné hory provrtá německá část VRT Praha – Berlín
23.9.2015 - O nové trati, která má spojit Prahu s Berlínem, se poměrně hlasitě mluví nejen u nás, ale i v Německu. Zejména Sasko má enormní zájem na její výstavbě. Zatímco česká strana zvažuje varianty trasování, Němci mají jasno. Dálková osobní, ale i nákladní doprava opustí labské údolí a nová trať doslova provrtá Krušné hory. Z 36 kilometrů celkové délky povede pětadvacet kilometrů pod masivem.
Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard
23.9.2015 - Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460.
Lipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinky
9.9.2015 - Už za několik měsíců, přesněji v prosinci letošního roku, bude zahájen komerční provoz na nové vysokorychlostní trati spojující Lipsko a Halle s Erfurtem. Jde o další významný dílek velkého projektu Německá jednota 8 (VDE 8), který má spolu s dalšími projekty v Bavorsku umožnit dosáhnout cestovního času 4 hodiny mezi Berlínem a Mnichovem. DB předpokládá, že tímto zkrácením přiláká další cestující do vlaků, a dosáhne tak čtyřicetiprocentního podílu na trhu osobní dopravy mezi oběma velkoměsty. To by bylo dvakrát více než v roce 2012.
Příměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři roky
9.9.2015 - Extrémně velký počet výluk a nepříjemnosti s přestupováním na náhradní autobusovou dopravu během letních měsíců dělá vrásky na čele nejen cestujícím a železničářům v Česku, ale i v Maďarsku. Maďaři se ale navíc potýkají s jiným problémem. Jde o případ modernizace trati z Budapešti do Esztergomu (Ostřihomi) na severu Maďarska (v jízdním řádu označena jako trať č. 2 MÁV), kde se komplikace kvůli stavebním pracím protahují.