Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Nejdelším tunelem světa za pár minut
27.10.2016 - První zkušební vlaky začaly letos v červnu projíždět nejdelším a nejhlubším tunelem na světě, který byl vybudován ve Švýcarsku. Úpatní Gotthardský tunel (Gotthard Basis Tunnel) o délce 57 kilometrů výrazně zrychlí cestování mezi Curychem a Milánem. Oba jeho portály v Erstfeldu a v Bodiu leží jen asi 400 metrů nad mořem, takže většině vlaků od prosince odpadne romantické, leč zdlouhavé šplhání po horské trati.
ÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělí
11.10.2016 - Matthä v interview pro agenturu APA u příležitosti Evropského fóra v Alpbachu řekl, že ÖBB bojuje s přetrvávajícím přesunem dopravy z kolejí na silnice. „Kvůli většímu počtu tuzemských konkurentů přicházíme o podíly na trhu, ale pokoušíme se tomuto vývoji čelit naší strategií a rozšířit mezinárodní působnost,“ vysvětlil s tím, že kolejová nákladní doprava v Evropě je podle něj pod tlakem. Výrazně se oproti loňsku u ÖBB snížilo i množství přepravených tun nákladů.
Maďaři zmodernizují stárnoucí vozy CAF
11.8.2016 - Cestující na prvním koridoru je znají bezesporu všichni. Někteří je milují, jiní je nenávidí. Řeč je o notoricky známých modrých vozech s šedým pruhem pod okny, které vlastní Maďarské státní dráhy (MÁV-START). Železničáři i cestující se s nimi mohou setkat na vlacích Hungaria, pravidelně jezdících už také řadu let.
Maďarská rarita: okružní IC přes půl země
21.4.2016 - Zajímavostí na železnici nikdy není dost. Jednou takovou raritou nedaleko od našich hranic je provozování takzvaných okružních InterCity vlaků v Maďarsku. Jejich trasa propojuje dvě největší budapešťská nádraží Nyugati a Keleti. Spojení začalo fungovat teprve před několika lety, ale cestující si ho záhy velice oblíbili.
THALYS – vínové vlaky pro vysokorychlostní trati slaví dvacetiny
25.3.2016 - Rok 1996 znamenal pro evropskou vysokorychlostní dopravu další z milníků. Poprvé se rozjely mezistátní vysokorychlostní vlaky pod značkou Thalys a několik let poté byly otevřeny první mezistátní vysokorychlostní tratě. Před rokem 1996 už zajížděly národní rychlovlaky do sousedních zemí, například TGV z Francie do Ženevy nebo německé ICE do Basileje a Curychu, ale teprve projekty Eurostar a Thalys odstartovaly skutečně celoevropský vysokorychlostní dopravní systém.