Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Oslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálou
11.10.2012 - Bezmála pětadvacet tisíc lidí přilákal poslední zářijovou sobotu skvěle namíchaný železniční koktejl, který tradičně připravily České dráhy. Na Národním dni železnice v jihomoravské metropoli si přišli na své milovníci historie, technologických novinek i dobré nálady. Oslavy ale proběhly také v jiných městech. Do některých jsme se podívali.
Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu
27.9.2012 - Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné.
Jak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivy
13.9.2012 - Podle čeho zákazník hodnotí České dráhy? V první řadě vás asi napadne, že podle kvality služeb, tedy podle dodržování jízdního řádu, úrovně vozidel a chování personálu. Do vnímání společnosti ale podstatnou měrou zasahuje i vizuální styl firmy – způsob, kterým se dráhy prezentují po grafické a stylové stránce. Svou nezastupitelnou roli hraje jak design sedačky, tak barva lokomotivy nebo použité písmo na letáku.
Babí léto a podzim ve znamení Národního dne železnice a nostalgických akcí
30.8.2012 - Prázdniny skončily a také doba dovolených se pomalu nachýlila. Pokud jste během těchto volných chvil nestihli navštívit některou z mnoha nostalgických jízd, nezoufejte. Také na období babího léta a podzimu mají pro vás České dráhy připraveny řadu akcí zaměřených na milovníky železniční historie po celé republice. Jejich středobodem bude Národní den železnice, který letos hostí Brno.
Jak využít zrušené tratě? Místo kolejí vznikají stezky pro cyklisty
9.8.2012 - V poslední době se také v České republice rozrostly cyklostezky na místě bývalých železničních tratí. A další se budují nebo plánují. Děje se tak díky rozsáhlé podpoře výstavby cyklostezek v minulých letech, ale také kvůli uzavření některých regionálních drah. Myšlenka, že když už tam nejezdí vlak, tak alespoň cyklisté, se ujala. V zahraničí se už s budováním těchto výletních tras začalo před desítkami let.