Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Boj proti drážním vandalům připomíná nekonečný seriál
8.11.2012 - Každý rok přicházejí České dráhy o desítky miliónů korun důsledkem řádění vandalů. Jedná se především o škody způsobené grafiti, ale také o zničené sedačky, zdemolované kupé, okna i odlehlejší části stanic. Specializovaná železniční policie již neexistuje, takže dopravci se musí o bezpečnost svých cestujících a ochranu majetku starat sami.
Pražská integrovaná doprava slaví dvacetiny, železnice se přidává s gratulací
25.10.2012 - Okolo stovky tisíc lidí denně v Praze nastoupí a vystoupí do více než 800 vlaků na integrovaných železničních linkách. Počet cestujících navíc v posledních letech výrazně stoupá. Za dvacet let integrace pražské městské a příměstské dopravy se železnice stala stejně samozřejmou volbou jako metro či tramvaj.
Oslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálou
11.10.2012 - Bezmála pětadvacet tisíc lidí přilákal poslední zářijovou sobotu skvěle namíchaný železniční koktejl, který tradičně připravily České dráhy. Na Národním dni železnice v jihomoravské metropoli si přišli na své milovníci historie, technologických novinek i dobré nálady. Oslavy ale proběhly také v jiných městech. Do některých jsme se podívali.
Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu
27.9.2012 - Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné.
Jak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivy
13.9.2012 - Podle čeho zákazník hodnotí České dráhy? V první řadě vás asi napadne, že podle kvality služeb, tedy podle dodržování jízdního řádu, úrovně vozidel a chování personálu. Do vnímání společnosti ale podstatnou měrou zasahuje i vizuální styl firmy – způsob, kterým se dráhy prezentují po grafické a stylové stránce. Svou nezastupitelnou roli hraje jak design sedačky, tak barva lokomotivy nebo použité písmo na letáku.