Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Padesát let unikátního železničního oválu v srdci Evropy.Padesát let unikátního železničního oválu v srdci Evropy.

31.5.2013 - Z ptačí perspektivy vypadá jako nejjednodušší trať dětské modelové železnice. Turistovi neznalému věci by asi připadala jako ospalá, byť elektrifikovaná lokálka s jednou malou stanicí bez výpravní budovy. Cestující byste tu také hledali marně, stejně jako vývěsky s jízdním řádem. Jenže tato zvláštní trať, která byla zprovozněna právě před padesáti lety, má v historii, ale hlavně v přítomnosti naší železnice klíčový význam. Zkušební okruh u středočeské Velimi je jako součást Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního jedním z nejdůležitějších míst v Evropě pro výrobce drážní techniky.

Celý článek »

 

Nádražní haly ukrývají umělecké skvosty i kýčeNádražní haly ukrývají umělecké skvosty i kýče

17.5.2013 - Za uměleckými předměty nemusíte chodit jen do galerie nebo muzea. Často se vyskytují i na veřejných prostranstvích, v případě železnice v nádražních halách, respektive na staničních budovách či v jejich těsné blízkosti.

Celý článek »

 

Nostalgické a historické jízdy Českých drah v sezoně 2013Nostalgické a historické jízdy Českých drah v sezoně 2013

6.5.2013 - Oblaka páry, vůně kouře a hvizd parní píšťaly. Přesně na tyhle zážitky čeká každoročně několik tisíc železničních nadšenců a někteří z nich neváhají cestovat přes celou republiku, jen aby viděli svůj oblíbený stroj ožívající po dlouhé zimě. Těší se na vzrušující křivky Bardotky nebo nestárnoucí tvary Brejlovců a dalších legend našich kolejí. Ať už máte slabost pro jakoukoli řadu vozidel, máme pro vás dobrou zprávu. Také pro letošní rok České dráhy připravily celou řadu zajímavých nostalgických jízd a setkání.

Celý článek »

 

Patrová vozidla úspěšně táhnou EvropouPatrová vozidla úspěšně táhnou Evropou

19.4.2013 - Historie patrových vozů je skoro stejně dlouhá, jako železnice sama. Už v polovině 19. století se objevily na některých tratích první archaické patrové vozy. Svým cestujícím mnoho pohodlí nenabízely a jejich použití bylo spojeno takřka se sportovním a akrobatickým výkonem: příkré schody, spíše žebříky, nízká nebo téměř žádná zábradlí, někde otevřené bočnice. Skutečně moderní patrová vozidla se na kolejích objevila až někdy ve třicátých letech, u nás jsme si na ně museli počkat až do konce devadesátých let.

Celý článek »

 

Příběh mužů, kteří vytvořili československou vzduchovou brzdu DAKOPříběh mužů, kteří vytvořili československou vzduchovou brzdu DAKO

8.4.2013 - Před šedesáti lety spatřil světlo světa brzdový rozvaděč, který se stal základem pro pozdější úspěšnou řadu ryze domácích zařízení používaných dodnes na našich vlavích. Muži, kteří stáli v pozadí tohoto úspěchu, zasvětili všechny všechny své technické znalosti jejich vývoji a zkouškám. Podařilo se jim zkonstruovat a odzkoušet brzdy světové úrovně, konkurující značkám jako Knorr a Westinghouse, čímž pomohli udržet Československo na špičce železničního průmyslu.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika